۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۶۶۱۲۱
کارشناس مسائل سیاسی:

جریان اشرافیت در دولت روحانی فربه‌تر شده است

جریان اشرافیت در دولت روحانی فربه‌تر شده است
کوشکی نسبت به برنامه‌های دشمن برای تغییر محاسبات و نفوذ در تصمیم گیران و تصمیم سازان هشدار داد و گفت: جریان سرمایه داری و اشرافیت د در دولت روحانی فربه‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدصادق کوشکی عضو هیأت‌ علمی دانشگاه تهران، در برنامه گفت‌وگوی زنده جبهه انقلاب، به بررسی وضعیت بد اقتصادی و معیشت کشور اشاره کرد و گفت: برای دومین بار ارزش پول ملی ما در عرض 40 روز کاهش پیدا کرده و یک سوم شده است؛ در حالی که در افغانستان و عراق چهار دوره درگیر جنگ بودند؛ اما چنین سقوطی در ارزش پول نداشتند.

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه تهران ابراز داشت: در ماه ها و سال های اخیر این انفجار و سقوط پول ملی اتفاق افتاده و شاهد تورم لحظه‌­ای در کشور بودیم، اما این اتفاق عامدانه در کشور روی داده و رییس جمهور سیاست هایی را اجرا کرده که ارزش پول ایران کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سرمایه داران، دلالان ارز و طلا، پایگاه تبلیغاتی و اجتماعی دو درصدی آقای پروحانی را تشکیل دادند، گفت: این جریان مخارج تبلیغاتی آنها را در دوره انتخابات دادند و همچنین برخی سبلریتی­ ها و ورزشکاران با خرج ­های گسترده حامی حسن روحانی شدند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: جریان دو درصدی با نفوذ خود مشکل دولت را حل و فصل کردند تا دولت سقوط نکند؛ از این رو آقای روحانی خود را به این دو درصد سرمایه دار اشرافی بدهکار می داند و درصدد ادای دین به آنها است؛ بنابراین کابینه دولت از وزیرانی با سرمایه چند هزار میلیاردی شکل گرفت.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: روحانی تا سال 92 تا حالا در خدمت و توسعه غول های بازار سرمایه و مسکن و ارز بوده است، اما 98 درصد مردم که درگیر مشکلات اقتصادی و اوضاع بد معیشتی هستند، برای او اهمیت نداشته است.

کوشکی ابراز داشت: در سال 97، 75 تن طلا را به سکه طلا تبدیل کردند و سکه را به قیمت یک و نیم میلیون به 6700 نفر فروختند که یک ریال مالیات هم نداده بودند و در عرض چند ماه ماه قیمت سکه به چهار و میلیون تومان رسید و همچنین 18 میلیارد ارز جهانی بین عده ای تقسیم می شود و در چند ماه دیگر قیمت دلار به بیست هزار تومان می رسد تا اینکه منافع یکی دو درصد تأمین شود.

وی با بیان اینکه برخی با به بن بست کشیدن اقتصاد کشور قصد دارند تا مردم به شورش های خیابانی روی بیاورند، گفت: روحانی با دادن آدرس غلط، نهادهای انقلابی را عامل وضعیت بد اقتصادی کشور جلوه می دهد تا با کدخدا برجام دو و سه را به امضا برساند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: تا شهریور سال آینده که دولت جدید به روی کار بیاید 11 ماه فرصت باقی مانده است و آقای روحانی با طرح ها ضربتی باقی مانده اقتصاد و تولید کشور را نابود خواهد کرد تا اینکه مردم از ایستادگی پای انقلاب پشیمان شوند و اگر ملت ایران تسلیم آمریکا نشود کشور مخروبه تحویل دولت بعدی بدهد و سال های بسیاری برای بازسازی کشور طول بکشد که تا به قبل سال 92 برگردیم.

عضو هیأت‌ علمی دانشگاه تهران ابراز داشت: امید اسد بیگی در ستاد تبلیغاتی میرحسین موسوی در سال 88 فعال بوده و کارخانه هفت تپه با تولید 56 هزار تن شکر را تحویل وی می دهند و در ظرف چند سال این مقدار را 14 هزار تن شکر می رساند و امثال این افراد مترسک غول های دو درصدی اشرافیت و سرمایه داری هستند.

کوشکی ابراز داشت: جریان سرمایه داری اشرافیت دست پرورده هاشمی رفسنجانی هستند که در دولت خاتمی تثبیت شدند و در دولت احمدی نژاد فعال بودند و این جریان در دولت روحانی فربه تر شده است.

وی با بیان اینکه تنها راهکار جلوگیری از غارت و هراج برخی از دولتمردان و مسؤولان استفاده مجلس از ابزار استیضاح است، گفت: نمایندگان نباید از انجام وظایف خود ترس داشته باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: نمایندگان باید به وظایف انقلابی خود عمل کنند و جلوی خیانت ها و تخریب اقتصاد ملی را بگیرند، اگر مسؤولان به وظایف خود عمل نکنند خیانت کرده اند و باید در برابر مظالبات مردم پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت: هر ملتی سرنوشت خود را انتخاب می کند و هر فردی که رأی می دهد باید در درگاه الهی پاسخگویی باشد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: انتخاب آتی یک نفره نیست و باید هر نامزدی با تیم قوی، برنامه ها و طرح ها و ایده های اقتصادی وارد میدان شود و برنامه دقیقی برای وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور داشته باشد.

کوشکی با اشاره به اینکه دشمنان حمله نظامی به ایران نخواهد کرد؛ اما از طریق فضای مجازی نفوذ می کنند، گفت: اتحادیه اروپا قوانینی در جهت حاکمیت بر فضای مجازی قرار داده و کشور روسیه تلگرام را با 18 میلیون نفر کاربر می بندند تا تحت حاکمیت شود؛ اما هیچ کدام دیتا سرورهای شبکه های اجتماعی خارجی در ایران وجود ندارد.

وی با بیان این که حاکمیت غربی ها برای ذهن، افکار و عقاید مردم بسیار نگران کننده است، گفت: ذهن برخی مسؤولان غرب گرا است، خطرناکترین شکل نفوذ این است که فکرها و اندیشه های مسؤولان مرعوب غرب باشد و در مسیر و اهداف آنها حرکت کنند./998/پ202/ق

ارسال نظرات