۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۶۶۱۴۱

مخالفت حزب الله و امل با حضور افراد غیرنظامی در هیأت مذاکره کننده

مخالفت حزب الله و  امل با حضور افراد غیرنظامی در هیأت مذاکره کننده
جنبش حزب الله و امل با صدور بیانیه مشترکی، مخالفت خود با حضور افراد غیرنظامی در هیئت مذاکره کننده لبنان با اسرائیل را اعلام کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان و جنبش امل امروز چهارشنبه با حضور برخی افراد غیرنظامی در هیئت مذاکره کننده لبنان برای مذاکرات ترسیم مرزهای آبی با اسرائیل اعلام مخالفت کردند.

این دو جنبش در لبنان در بیانیه ای که توسط شبکه المیادین منتشر شد، مخالفت صریح خود را با آنچه رخ داد (حضور برخی غیرنظامیان در هیئت مذاکره) اعلام کردند و آن را خارج از چارچوبی که نبیه بری، رئیس پارلمان تعیین کرده بود و به ضرر وضعیت لبنان و منافعش دانستند.

حزب الله و امل، حضور برخی افراد سیاسی و اقتصادی در هیئت مذاکره کننده لبنان با اسرائیل بر سر ترسیم مرزهای آبی را رفتن به آن سویی که دشمن می خواهد توصیف کردند.

این دو جنبش در لبنان در بیانیه مشترکشان، لغو این تصمیم و تشکیل مجدد هیئت لبنانی که با توافق چارچوب ناشی از توافقنامه آوریل 1996 و قطعنامه 1701 سازگار باشد را خوستار شدند تا نشست های دوره ای فقط میان افسران نظامی برگزار شود.

این موضع حزب الله و امل تنها پس از چند ساعت از پیگیری «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان و آمادگی برای برگزاری نخستین دور از مذاکرات ترسیم مرزهای آبی که قرار است امروز آغاز شود، اتخاذ شد.

نبیه بری در آغاز ماه جاری اعلام کرده بود که لبنان و اسرائیل بر سر چارچوب ترسیم مرزهای زمینی و آبی بین لبنان و اسرائیل به توافق رسیدند.

پیش از این ارتش لبنان اعلام کرده بود که «ژوزف عون» فرمانده ارتش با هیئت مسئول پرونده مذاکره برای تعیین مرزها دیدار و جهت انجام مراحل مذاکره با هدف تعیین مرزهای دریایی بر اساس خطی که از راس ناقوره از طریق خشکی آغاز می شود و از طریق دریا طبق روش خط میانی گسترش می یابد، دستورالعمل های اساسی را برای شروع روند مذاکره ارائه کرد.
ارسال نظرات