۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۶۶۱۹۰

پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی: پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفتگویی اظهار کرد: با هدف ترويج فرهنگ وقف كتاب و اشاعه سنت حسنه وقف كتاب، ارتقای فرهنگ مطالعه و كتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی؛ پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی از تاریخ ۲۴ مهر الی ۳ آبان (دهه وقف) برگزار می‌شود.

او ادامه داد: فرهنگ مطالعه بسیار ارزشمند و مقدس است و ترویج فرهنگ وقف کتاب از جمله گام‌های موثر در دستیابی به آن محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از مردم، خیرین، مسؤولان، مدیران، ناشران، فرهیختگان و نویسندگان استان دعوت کرد تا با وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان به پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» بپیوندند.

معصومی بیان کرد: کتب وقفی مطابق نیازسنجی انجام شده از کتابخانه‌های عمومی استان، در کتابخانه‌ها توزیع خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

او اظهار کرد: هم اکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که نیاز به رشد دارد و امیدواریم با اجرای این پویش، منابع کتابخانه‌های عمومی غنی‌تر شود.

علاقمندان برای وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی، می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ پیامک کنند تا کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با ایشان تماس بگیرند.

گفتنی است اطلاع رسانی های لازم از طریق پرتال اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی به نشانی https://orumiyeh.iranpl.ir انجام خواهد شد./826/د102/ق

ارسال نظرات