۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۶۶۲۲۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی مطرح کرد؛

قرآن و اخلاق نیکو؛ رمز موفقیت پیامبراکرم

قرآن و اخلاق نیکو؛ رمز موفقیت پیامبراکرم
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رمز موفقیت پیامبراکرم(ص) قرآن و اخلاق نیکو بود، گفت: قرآن کریم جزء افتخارات مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی قمی استاد حوزه علمیه، چهارشنبه شب در مسجدجامع نظام مافی گفت: کلام ائمه اطهار(ع) با عقل و خرد انسان ها منافاتی ندارد.

وی افزود: در بسیاری از مواقع قضاوت انسان بر اساس عقل و منطق استوار نیست و از روی منافع و هوای نفس قضاوت می کند در حالی که کلام و قضاوت ائمه اطهار(ع) چنین نیست و بیاناتشان عین عقلانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به اینکه دنیا تشنه یادگیری معارف اولیای الهی است، عنوان کرد: امتیازی که مسلمانان نسبت به پیروان دیگر ادیان دارند آن است که تنها کتاب آسمانی که بدون تحریف باقی مانده قرآن کریم است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبراکرم(ص) آخرین پیامبری هستند که خداوند وعده داده کتاب ایشان بدون تحریف باقی می ماند؛ امروز در عالم دنیا کسی را پیدا نمی کنید که بگوید کتاب آسمانی ما تحریف نشده است بنابراین قرآن کریم افتخار مسلمانان است.

وی افزود: اگر قرآن کریم تحریف شده بود در میان آیات اختلاف و تعارض بسیار دیده می شد در حالی که در بین آیات هیچ تعارضی دیده نمی شود؛ قرآن کریم کلام الله است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با تاکید بر این قرآن کریم را باید قدر دانست، اظهار داشت: دومین افتخار مسلمانان سیره پیامبراکرم(ص) است؛ امروز مسلمانان به واسطه روایات به جزئیات سیره پیامبراکرم(ص) اشراف دارند در حالی که دیگر ادیان چنین سرمایه ای را ندارند.

استاد حوزه علمیه به اخلاق نیکوی پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و گفت: اخلاق پیامبراکرم(ص) دریای عظیمی از معارف الهی است که می تواند عالمی را سیراب کند؛ حضرت با بهترین کلام مردم را به دین اسلام دعوت می کردند و حتی با دشمنان نیز بر اساس اخلاق و منطق سخن می گفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان تبلیغات سنگینی علیه اسلام و مسلمانان به راه می اندازند تا به اسلام ضربه بزنند؛ رمز موفقیت پیامبراکرم(ص) قرآن و اخلاق بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات