۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۶۶۶۲۴۹
یونیسف؛

۸۷ میلیون دلار برای بازگشایی مدارس یمن نیاز است

۸۷ میلیون دلار برای بازگشایی مدارس یمن نیاز است
صندوق کودکان ملل متحد گفت: برای بازگشایی مدارس یمن و از سرگیری آموزش، به بیش از ۸۰ میلیون دلار نیاز است
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «تد چایبان» مدیر منطقه ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا گفته: نیازهای مالی مدارس یمن، که سال تحصیلی جدید را چند روز پیش آغاز کرده، تا پایان سال به 87 میلیون دلار می رسد.
 
او اظهار داشت: صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» و دیگر سازمان های بین المللی مانند «یونسکو» امسال طی یک فراخوان از افراد خیر و داوطلب خواسته اند در پرداخت حقوق و تشویق معلمان و ایجاد منابعی دیگر جهت تأمین مالی بخش آموزشی کمک کنند.
 
«چایبان» همچنین از اعطای تشویق های مالی کمک معیشتی به معلمان طی دو سال گذشته خبر داده است.
 
بنابه گزارش های سازمان ملل پیرامون آموزش در یمن، 4.5 میلیون دانش آموز در سال 2017 در پی اعتصاب معلمانی که خواستار پرداخت حقوق‌شان بودند، از ادامه تحصیل بازمانده اند، همچنین بسیاری از مدارس به صورت کلی یا جزئی زیر بمباران جنگ ویران شده است.
 
سازمان ملل پیش تر اعلام کرده بود: شمار دانش آموزانی که در سال 2015 ترک تحصیل کرده اند به 2.9 میلیون رسید، و در این میان 1.8 میلیون دانش آموز درپی عوامل اقتصادی و اجتماعی مختلف از ادامه تحصیل انصراف داده اند.
 
همچنین هزاران دانش آموز در صورت عدم کمک رسانی، در معرض ترک تحصیل قرار دارند، به عبارتی 78% کودکانی که در سن تحصیل هستند، طی سال های آتی نخواهند توانست به مدرسه بروند؛ این در حالی است که براساس بررسی یونسکو در سال 2015،  یمن از لحاظ بی سوادی در جایگاه دوم جهان قرار دارد./ت301/ف
ارسال نظرات