۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴
کد خبر: ۶۶۶۲۹۸
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

تبعیت از ولایت پیروزی در برابر دشمن را تضمین می کند

تبعیت از ولایت پیروزی در برابر دشمن را تضمین می کند
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تبعیت از ولایت پیروزی در برابر دشمن را تضمین می کند، گفت: ناامیدی مهمترین خواسته دشمن برای ضربه زدن به انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، همزمان با شب شهادت پیامبراکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در مسجدجامع غدیرخم گفت: خداوند متعال انسان را برای رسیدن به کمال آفریده است.

وی با بیان اینکه انسان به صورت فطری کمال طلب است، عنوان کرد: همه انسان ها برای رسیدن به کمال تلاش می کنند ولی همه به کمال نمی رسند زیرا کمال مربی، راهنما و الگو می خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه خداوند متعال پیامبراکرم(ص) را تربیت و تطهیر کرد تا انسان ها را به سوی کمال هدایت کنند، اظهار داشت: مهمترین رسالت اولیای الهی به عنوان انسان کامل تربیت و هدایت انسان ها به سوی کمال بوده است.

استاد حوزه علمیه بندگی خدا را بالاترین تربیت خواند و ابراز کرد: آدمی با بندگی خدا و ولایتمداری ولی الهی می تواند به مقام خلیفه اللهی برسد؛ کسی اگر ولایت الهی را نپذیرد هرگز در مسیر بندگی قرار نمی گیرد و برده شیطان می شود.

وی ادامه داد: قرآن کریم می فرماید اگر کسی ولایت الهی را بپذیرد در نور حرکت خواهد کرد و در مواجهه با شبهات و ظلمات گمراه نمی شود؛ انسان اگر عبدالله شود در مواجهه با سختی و امتحانات الهی تنها به خداوند متعال پناه می برد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: راه نجات از سختی ها و امتحانات آن است که انسان تنها به خداوند متعال توکل کرده و در برابر امر الهی تسلیم باشد؛ امام حسین(ع) در برابر خداوند تسلیم بود برای همین عبدالله شد.

استاد حوزه علمیه ناامیدی را ویروسی نابودگر دانست و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی در طول این 40 سال هر توطئه ای را از تحریم گرفته تا بلوکه کردن دارایی های جمهوری اسلامی ایران علیه ملت انجام دادند اما با همه این فتنه ها نتوانستند به انقلاب اسلامی ضربه بزنند چون مردم اهل ایستادگی و مقاومت بودند؛ بنابراین در مواجهه با دشواری ها و سختی ها هرگز نباید ناامید شد.

وی ادامه داد: نتیجه تسلیم شدن در برابر دشمنان شکست و نابودی است اما ثمره ایستادگی و مقاومت پیروزی خواهد بود؛ تبعیت از ولایت پیروزی در برابر دشمن را تضمین می کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات