۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۶۶۶۲۹۹
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

علت افزایش طلاق عدم گذشت و بی توجهی به مبانی اسلام است

علت افزایش طلاق عدم گذشت و بی توجهی به مبانی اسلام است
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طلاق بدترین حلال نزد خداوند است، گفت: دلیل افزایش آمار طلاق در جامعه عدم گذشت و بی توجهی به مبانی اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی قمی استاد حوزه علمیه، همزمان با شب رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مسجدحامع نظام مافی، گفت: امروز جامعه دینی بیش از هر زمانی به سیره و سنت پیامبراکرم(ص) نیازمند است.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) با اهل منزل بسیار نرم خو و مهربان بود، ادامه داد: حضرت مردم را به رعایت حقوق زنان توصیه می کنند و می فرمایند: خداوند نسبت به ظلمی که در حق بانوان و کودکان صورت می گیرد غضبناک می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی بدترین نوع ظلم را ظلم به افراد ناتوان بیان کرد و گفت: طبق صریح روایات؛ خداوند متعال از یک سری ظلم ها مانند گناه می گذرد اما از بعضی ظلم ها مانند حق الناس نمی گذرد؛ انسان حق ندارد در حق دیگران ظلم کند.

استاد حوزه علمیه بداخلاقی با اهل خانواده را بدترین اخلاق بیان و عنوان کرد: این رفتار منافقان است که در بیرون خوش رو و خوش خلق هستند اما در منزل با اهل خانواده بداخلاقی می کنند؛ بهترین انسان ها کسانی هستند که در خانه اهل خوش اخلاقی باشند.

وی ادامه داد: انسان ها اگر در خانه خوش خلق باشند دیگر اعضای خانواده دچار افسردگی و بیماری های روحی نمی شوند؛ انسان در همه مراحل باید شاکر خداوند متعال باشد شاکر بودن افراد را خوش اخلاق می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی بیان داشت: پیامبراکرم(ص) انس گرفتن با اهل خانواده را بالاتر از اعتکاف در مسجد بیان می کنند؛ حضرت هرگز میل غذایی خود را به اهل خانواده تحمیل نمی کرد و هر چیزی در خانه بود می خوردند.

استاد حوزه علمیه تربیت فرزند را بالاترین عمل دانست و گفت: اجر و ثواب سختی ها و مشکلاتی که مادر برای تربیت فرزند تحمل می کند بی شمار است؛ زوجین با اخلاق و رفتار یکدیگر باید کنار بیایند و نسبت به هم گذشت داشته باشند.

وی با بیان اینکه طلاق بدترین حلال نزد خداوند است، خاطرنشان کرد: دلیل افزایش آمار طلاق در جامعه عدم گذشت و بی توجهی به مبانی اسلام است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات