۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۶۶۳۳۵
احزاب سیاسی و مذهبی شیعی پاکستان:

با پرونده سازی و تهدید نمی‌توانند عزاداری را محدود کنند

با پرونده سازی و تهدید نمی‌توانند عزاداری را محدود کنند
حجت الاسلام ناظر تقوی گفت: ملت تشیع پاکستان محب وطن و خواهان امنیت و استحکام این کشور است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، کنفرانس خبری درباره دستگیری و پرونده سازی علیه عزاداران با حضور حجت الاسلام ناظر تقوی رئیس شورای علمای شیعه سند پاکستان، علی حسین نقوی عضو ارشد حزب مجلس وحدت پاکستان شاخه سند، نثار احمد قلندری، حجت الاسلام رضی حیدر زیدی عضو هئیت ائمه مساجد و علمای امامیه پاکستان، عباس حیدر عضو ارشد سازمان دانشجویان امامیه پاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام ناظر تقوی گفت: ملت تشیع پاکستان محب وطن و خواهان امنیت و استحکام این کشور است و ما برای برقراری امنیت در کشور نقش مهمی داشتیم و داریم، اما بعضی از عناصر می‌خواهند امنیت کشور را بهم بزنند و آمریکا و اسرائیل هم به دنبال تفرقه بین مسلمانان در پاکستان هستند و نمی‌گذاریم این اهداف شومشان محقق شود.

وی افزود: شیعیان پاکستان بخاطر اوضاع بحرانی کشور با تدبیر گام برداشتند و تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی مذهبی شیعه پاکستان تصميم گرفتند که راهپیمایی اعتراض آمیز علیه پرونده سازی و دستگیری غیرقانونی پلیس علیه شیعیان به طرف منزل سروزیر ایالت سند را فعلا لغو کنند چون پس از اعلام تظاهرات، نهادهای امنیتی و دولتی کشور با آنها ارتباط گرفته و اعلام کردند پرونده های علیه عزاداران پياده روی نمادین اربعین در سند را لغو می کند.

علی حسین عضو ارشد حزب مجلس وحدت پاکستان هم اظهار داشت: استحکام و امنیت کشور بر همه چیز مقدم است، شیعیان برای سالمیت کشور قربانیان زیادی داده است و دشمن می‌خواهد به استحکام کشور ضربه بزند، ان‌شاءالله ما با اتحاد و همبستگی توطئه دشمن را ناکام خواهیم ساخت.

وی در پایان اظهار داشت: درباره عزاداری معامله نخواهیم کرد و با پرونده سازی نمی توانند عزاداری را محدود کنند و از دولت می خواهیم که درباره پرونده سازی علیه عزاداران با بصیرت عمل کند./د102/ف

ارسال نظرات