۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۶۶۶۳۴۳
سفیر پیشن ایران در افغانستان:

آمریکا باعث شکست صلح در افغانستان است

آمریکا باعث شکست صلح در افغانستان است
سفیر پیشین ایران در کابل گفت: آمریکایی‌ها با کمرنگ کردن حضور دولت قانونی افغانستان در روند مذاکرات صلح، زمینه شکست این امر را فراهم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، فداحسین ملکی سفیر پیشین ایران در افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مبنی بر اینکه ایران از روند صلح در افغانستان حمایت کافی نکرده‌است، گفت: آمریکایی‌ها طی دهه‌های اخیر استراتژی‌های اشتباهی در منطقه اجرایی کردند از این رو همواره با شکست مواجه می‌شوند.

وی اظهار کرد: در واقع معادلات افغانستان به گونه‌ای است که نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای منطقه را کنار بگذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران ادامه داد: البته جمهوری اسلامی ایران دخالتی در امور داخلی افغانستان ندارد و اظهارات نماینده ویژه آمریکا مبنی بر اینکه شکست روند صلح در این کشور به دلیل دخالت ایران بوده، شیطنت و دروغ بزرگی است.

مالکی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بیش از ۱۸ سال در منطقه خصوصاً افغانستان گرفتار شده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها موجب شدند دولت مرکزی و قانونی افغانستان حضورش در مذاکرات صلح کم رنگ شود و در این میان تلاش کردند به طالبان مشروعیت سیاسی بدهند که استراتژی شتاب زده‌ای محسوب می‌شود./د102/ق

ارسال نظرات