۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۶۶۳۴۷
همزمان با روز شهادت امام رضا صورت گرفت؛

اجتماع عزاداران ثامن الحجج در عرصه میدان شهدا

اجتماع عزاداران ثامن الحجج در عرصه میدان شهدا
خراسان رضوی - عزاداران ثامن الحجج(ع) ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی با اجتماع در عرصه میدان شهدا در عزای شهادت هشتمین خورشید ولایت به سروسینه زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم عزاداری ظهر روز شهادت امام رضا(ع) با حضور عزاداران ثامن الحجج(ع) و به همت هیئت ثارالله و شهرداری مشهد بعد از اقامه نماز ظهر و عصر امروز در عرصه میدان شهدا برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی، استاد حوزه و دانشگاه به آزمون الهی در مورد ولایت مداری در زمان امام رضا(ع) اشاره و اظهار کرد: خداوند در زمان امام رضا(ع) و امام جواد(ع) امتحان امامت و ولایت مداری از شیعیان گرفت و شیعیان نیز از این امتحان سربلند بیرون آمدند چون به دلیل بالا رفتن سطح معرفت و شناخت نسبت به امامت امام جواد(ع) که در سن پایین بود، کسی اعتراض نکرد.

وی رضا شدن نسبت به حکم خدا و تسلیم بودن در راه خدا از شاخصه های امام رضا(ع) خواند و گفت: «رضا» لقب امام رضا (ع، است؛ رضا به معنی تسلیم خدا بودن و راضی بودن به حکم خدا است و معنی دیگر آن این است که هرکس می‌خواهد به مقام رضا برسد، باید امام رضا (ع) دست او را بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی رئوف را از دیگر القاب امام رضا بیان و ابراز کرد: رئوف یعنی مهربانی امام به حدی است که حتی راضی نیست که دردی به بندگان و مردم حاکم شود. البته رأفت امام رضا (ع) بر دو نوع رأفت عمومی که حتی شامل مأمون می‌شود و رأفت خصوصی که شامل خواص می‌شود، است.

در این مراسم مداحان اهل بیت به مدیحه ثرایی پرداختند و عزاداران رضوی هم نوا با مداحان بر سر و سینه زدند./864/پ210/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات