۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۶۶۶۳۶۰
استاد حوزه علمیه:

ترسوها به دشمن پیام صلح و تسلیم می دهند

ترسوها به دشمن پیام صلح و تسلیم می دهند
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: پیام صلح دادن به دشمن در حقیقت پیام ذلت دادن است و جفا به این مردم می باشد که پای انقلاب ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، استاد حوزه دانشگاه امشب در مراسم شام شهادت امام رضا(ع)، گفت: سخت ترین امتحان الهی این است که در کنار ولی خدا باشیم و اگر چه برخی مسائل با فهم ما سازگار نیست اما به خدا و ولی خدا اعتماد کرده و امام را باور داشته باشیم.

وی ابراز کرد: خدا امتحان از چیزهایی می گیرد که ریشه و اصل و پشت پرده ها را نمی دانند، اگر از پشت پرده آگاه باشید که دیگر امتحان معنا ندارد؛ در زمان ائمه بسیاری مواقع که مردم کنار اولیای خدا نمی توانستند، بمانند به این خاطر بود که چیزهایی را که می دیدند، خلاف فهم آن ها بود، ائمه نیز پشت پرده ها را بیان نمی کردند چون اگر بیان می شد دیگر امتحان نبود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار کرد: خداوند صفات بسیاری دارد اما اگر ما فقط این 5 صفت خدا از جمله این که خداوند دانای مطلق، دارای مطلق، توانای مطلق، مهربان بی نهایت و جواد و بخشنده بی نهایت است را باور کنیم در این صورت زندگی ما گلستان می شود و باور می کنیم که اگر خدا چیزی به ما نمی دهد و یا دیر می دهد به این خاطر است که ما را دوست دارد که به ما نمی دهد.

استاد حوزه و دانشگاه به ادعای رییس جمهور در مورد مشابهت این دوران با زمان امام حسن(ع) و صلح ایشان اشاره و بیان داشت: وی زمانی امام حسین(ع) را مرد مذاکره خواند که رهبری جواب دادند و گفتند که سیدالشهدا(ع) به دشمن نهیب زد و مذاکره ای با دشمن نداشت؛ امروز نیز بحث صلح را مطرح کرده و امام حسن را امام صلح می خواند.

وی افزود: امام حسن(ع) صلح را به اجبار قبول کرد، صلح بر حضرت به خاطر نداشتن یاران مطمئن تحمیل شد، در جنگ عقب نشینی تاکتیک است و با فرار فرق دارد، امام مجتبی(ع) با این صلح تعداد اندک یاران خالص را حفظ می کند، حضرت می دانست که یاران او تسلیم می شوند چنانچه که عبیدالله از لشکر 12 هزار نفری ایشان، 8 هزار نفر را با خود برد و فرار کرد و به سمت معاویه رفت.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: امروز شرایط ما با شرایط امام حسن(ع) متفاوت است، آمریکا جرأت مقابله با ما را ندارد، ما پهپاد، کشتی و پایگاه عین الاسد آن ها را زدیم مگر جرأت کردند که کاری کنند، امروز مگر کم آدم داریم که پای ولایت بایستند؟ مگر زمان الان زمان شیبه امام حسن(ع) است که تسلیم شویم؛ این تسلیم ذلیلانه است.

کارشناس دینی ابراز کرد: هر چا ما کوتاه آمدیم و یک مقدار حرف های ذلیلانه زده شد، آن ها فشارشان را بیشتر کردند، این پیام صلح دادن در حقیقت پیام ذلت دادن است و جفا به این مردم است که پای این انقلاب ایستادند، ما تنها کشوری هستیم که بعد از 40 سال مسؤولان انقلاب را تحویل داده اند و مردم آن را نگه داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: روزی که امام رضا(ع) به خراسان آمد، برخی اعتراض کردند چون پشت پرده را نمی دانستند و مطلع نبودند که این هجرت چه مزیت هایی دارد، نمی دانستند که ایران باید پایگاه و پایتخت اهل بیت(ع) شود و به قدری قدرت می یابد که زمینه ساز ظهور شود؛ یکی از فواید آمدن حضرت این بود که این سرزمین پایگاه اهل بیت شد و معارف اهل بیت گسترش یافت.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که پای نفس ایستادن لازمه پای اهل بیت ایستادن است، گفت: بعد از پیغمبر(ص) مردم پای امامان نایستادند و این موجب شد که برخی به شهادت رسیده، برخی تبعید شوند و برخی اسیر شوند، خدا وقتی چنین دید که با 11 امام این گونه برخورد شد دوازدهمین امام را غایب کرد، این غیبت این قدر ادامه دارد که حداقل شیعیان تمرین ولایت محوری، تسلیم ولی خدا بودن و پای روی خود گذاشتن به خصوص در شبهات را بکنند.

وی ادامه داد: در روشنایی ها پای ولی خدا ایستادن هنر نیست بلکه هنر زمانی است که در فتنه ها و شبهات پشت او ایستاد و این بصیرت است؛ فتنه ها و شبهات در آخر الزمان زیاد و با فاصله کم رخ می دهد و در این جا است که نباید با ولی خدا زاویه یافت./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
بعضی ها میلیاردی از بیت الحال ارتزاق می کنن فقرا و عموم مردم چه کنند
0
0