۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۶۶۶۳۶۷
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

مقایسه شرایط امروز کشور با زمانه صلح امام حسن تحریف تاریخ است

مقایسه شرایط امروز کشور با زمانه صلح امام حسن تحریف تاریخ است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: همسان انگاری شرایط امروز کشور با زمانه صلح امام حسن(ع)، نمونه بارز تحریف در موضوع ارتباط و مذاکره با شیطان بزرگ است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برخی اظهارات مسؤولان و تحریف حقیقت در ماجرای صلح امام حسن(ع)، اظهار کرد: تلاش مذبوحانه برخی از جریان‌های معلوم‌الحال داخلی برای دوستی با شیطان بزرگ قدمتی همزاد با تاریخ انقلاب اسلامی دارد.

وی اضافه کرد: اساساً می‌توان یکی از وجوه مشترک و شاخص‌های اصلی این جریان‌های غیرانقلابی را تلاش برای ارتباط و مذاکره با آمریکا دانست.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: این جریان‌ها برای این منظور از انواع و اقسام ترفندها بهره می‌گیرند که یکی از مهم‌ترین این ترفندها، تحریف و جنگ روایت‌ها است، آن هم به تعبیر شهید مطهری خطرناک‌ترین نوع تحریف است.

وی افزود: شهید مطهری خطر و اثر تخریبی تحریف در موضوعات بزرگ اجتماعی، مثل تحریف شخصیت‌های بزرگ و یا تحریف حوادث تاریخی که سند و پشتوانه امور اجتماعی و اخلاقی و تربیتی قلمداد می‌شود بسیار بیشتر و عمیق‌تر از تحریف سایر حقایق است.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: شهید مطهری خطرناک‌تر از هر نوع تحریف را تحریف در اسناد دینی، یعنی در کتب آسمانی و احادیث پیغمبر و سیرت پیغمبر و آثار ائمه اطهار (ع) می دانست.

وی خاطرنشان کرد: از نمونه‌های بارز تحریف و جنگ روایت‌ها در موضوع ارتباط و مذاکره با شیطان بزرگ، تحریف رویداد صلح امام حسن مجتبی (ع) و همسان انگاری شرایط امروز کشور با زمانه صلح است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: تحریف این است که امام حسن (ع) صلح کردند پس ما هم باید به دنبال صلح باشیم. در حالی که اساساً نه شرایط جمهوری اسلامی مشابه آن دوران است و نه شرایط و مقتضیاتی که منجر به آن صلح شد در شرایط فعلی موجود است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، اظهار کرد: اندکی مطالعه در تاریخ اسلام نشان می‌دهد عللی که موجب شد صلح بر امام تحمیل شود با شرایط امروز نظام اسلامی متفاوت است؛ ازاین‌رو نباید اجازه داد برخی با تحریف تاریخ در پی اهداف نادرست و ناصواب خود باشند./9314//302/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات