۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۶۶۴۱۶
یک مقام اسرائیلی:

روابط بحرین و اسرائیل پس از ۲۰ سال، علنی می‌شود!

روابط بحرین و اسرائیل پس از ۲۰ سال، علنی می‌شود!
همزمان با نخستین پرواز مستقیم از اسرائیل به مقصد بحرین، یک مقام اسرائیل از ۲۰ سال روابط پنهانی بحرین و رژیم صهیونیستی پرده برداشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نخستین پرواز تجاری مستقیم میان بحرین و رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه از فرودگاه «بن گورین» تل آویو به مقصد منامه پایتخت بحرین انجام شد. یک هیأت اسرائیلی به همراه چند مسؤول آمریکایی برای امضای توافق دیپلماتیک وارد منامه شده اند. این توافق، گشایش سفارتخانه ها را نیز در پی خواهد داشت.

در همین حال یک مسؤول اسرائیلی گفته: توافق دیپلماتیک امروز، پس از 20 سال رابطه پنهانی بین اسرائیل و بحرین صورت می گیرد. تلویزیون رسمی اسرائیل به نام این مسؤول اشاره ای نکرده است.

هیأت آمریکایی اسرائیلی در فرودگاه منامه مورد استقبال عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین قرار گرفته است. انتظار می رود 6 یا 7 سند همکاری بین وزارت خارجه اسرائیل و بحرین، و نيز توافق صدور رواید و چند توافق دیگر در زمینه ارتباطات و تجارت به امضای دو طرف برسد.

این دیدار در راستای تأیید و حمایت توافق عادی سازی روابط، که بحرین و امارات 15 سپتامبر گذشته در کاخ سفید با اسرائیل امضا کردند، صورت می گیرد. این اقدام بحرین و امارات با محکومیت گسترده ای روبرو شده و سران گروه های فلسطینی آن را «خیانت» به ملت فلسطین خوانده اند./ت302/ف

ارسال نظرات