۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۶۶۶۴۵۰
سخنران حرم رضوی مطرح کرد؛

ضرورت بهشت شناسی برای تقرب به خدا

ضرورت بهشت شناسی برای تقرب به خدا
خراسان رضوی - حجت الاسلام حیدری کاشانی گفت: عرفان و شناخت بهشت یکی از معارف مهم قرآنی و از اصول مهم تربیت قرآنی است.

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدری کاشانی، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در حرم مطهر رضوی گفت: خداوند به مومنان در قرآن دستور داده است که سرعت و سبقت به سمت بهشت خداوند داده است.

وی ابراز کرد: عرفان و شناخت بهشت یکی از معارف مهم قرآنی و از اصول مهم تربیت قرآنی است، این قدر ما باید با بهشت مأنوس باشیم که عطش شبانه روزی ما برای رسیدن به بهشت باشد و اشتیاق به انجام کارهایی را داشته باشیم که ما را به بهشت برساند؛ نفس نفس زدن ما برای رسیدن به درجات بهشت باشد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ابراز کرد: در روایات آمده است که عطش درجات بهشتی را داشته باشید؛ قسمت عمده دعاهای حضرت ابراهیم تمنای بهشت، مقام ابرار و مقام صالحین است و می فرماید: «خدایا من را از وارثان جنات نعیم قرار بده.»

کارشناس مذهبی بیان داشت: ما به دوره کامل بهشت شناسی نیاز داریم، تا انسان چیزی را نشناسد نمی تواند عطش ناک باشد و وقتی در تربیت فرزندان موفق هستیم که عشق به بهشت را در او ایجاد کنیم که لازمه آن این است که خود ما بهشت را بشناسیم؛ هنوز منبرها، رسانه و حوزه ها حق بهشت را ادا نکرده و به بهشت شناسی گریز کامل نداشته اند.

وی با بیان این که دو سوم آیات قرآن در مورد بهشت و دوزخ است، گفت: بالای 370 آیه از قرآن درجات و لذت های بهشتی را بیان می کند بنابراین جا دارد که ما در مورد بهشت تحقیق و گفت و گو کنیم، بهشت شناسی ضرورت سلوک رحمانی ما است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ابراز کرد: اولین معادله بهشت شناسی است که با آفرینش روح هر کدام از ما، خدا بهشت و جهنم و درجات آن را خلق کرده است؛ این که در روایات گفته می شود که مقامات بهشتی را نشناخته اید و نعمت هایی که در تاریخ بشری نه گوشی شنیده نه چشمی دیده و نه ذهنی تخلیل کرده است در بهشت منتظر شما است.

سخنران حرم رضوی اظهار کرد: براساس روایات مقامات بهشتی به جهنمیان و مقامات جهنمی به بهشتیان نشان داده می شود و جهنمیان حسرت می خوردند.

وی بیان داشت: ادیان الهی به ما می گوید که ما آسمان های هفت گانه داریم و هنوز ما از آسمان دوم نمی دانیم؛ حال خدا ما را به سمت بهشتی می خواند که بهشت هر مومن به وسعت همه آسمان ها و زمین است؛ خدا بهشت را به متقین وعده داده است، باید متقین بر کلام، روش و نگرش ما باشد چون این بهشت ها برای متقین آماده شده است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی ابراز کرد: پیامبر(ص) می فرماید:«یک وجب از بهشت یک مومن پربرکت تر، برتر و پرنعمت تر است از تمام آن چه در دنیا است.» حال اگر کسی این را باور داشته باشد، شخصیت او به سمت شمریت میل می کند؟ شمری که برای دوهزار سکه سر ولی الله را جدا می کند، این شمر اهل نماز و امامت نماز جماعت و رفتن به مکه برای زیارت بوده است اما چون این اعتقاد به بهشت خدا را ندارد، جنایت می کند.

سخنران حرم رضوی افزود: اگر ما باور به بهشت و شوق و اشتیاق به آن و فرار و هراس از قهر خدا را نداشته باشیم اگر چه یک عمر نماز خوانده و 17 بار به زیارت خانه خدا برویم باز هم مقهور دنیا می شویم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات