۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۶۶۵۴۷
الفیاض:

اظهارات زیباری علیه حشد لغزش زبانی بود

اظهارات زیباری علیه حشد لغزش زبانی بود
رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که متهم کردن الحشد الشعبی به دست داشتن در برخی از پرونده ها موضوعی غیرمنصفانه است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در گفت وگو با شبکه ماهواره ای الدجله اعلام کرد که متهم کردن الحشد الشعبی به دست داشتن در برخی از پرونده ها موضوعی غیرمنصفانه است.

حمله به مقرهای دیپلماتیک

وی ضمن اشاره به اینکه افرادی که اقدام به حمله به هیئت های دیپلماتیک می کنند طرف هایی قانون شکن هستند تاکید کرد که الحشد الشعبی خود به دنبال این طرف های قانون شکن هر که باشند است.

الفیاض افزود کمیته تحقیقات در خصوص حملات به هیئت های دیپلماتیک کمیته ای سیاسی برای اتهام زنی نیست بلکه به دنبال کشف حقیقت و عاملان این حملات است و به دنبال ادله می گردد و در نهایت هر که را که در این حملات دست داشته باشد محاکمه خواهد کرد.

وی همچنین اشاره کرد که کمیته تحقیقات قادر است طی یک ماه ماموریت خود برای کشف عاملان این حملات را به پایان برساند و تاکید کرد نتایج تحقیقات فقط پس از پایان آن اعلام خواهد شد.

الحشد الشعبی و مذاکرات سیاسی

رئیس سازمان الحشد الشعبی با بیان اینکه قانون اجازه نمی دهد الحشد الشعبی وارد مذاکرات یا میانجیگری های سیاسی شود، تاکید کرد که این سازمان هیچ مسئولیتی نسبت به اقدامات برخی از طرف هایی که خود را از یاران الحشد الشعبی می داند ندارد.

وی الحشد الشعبی را یکی از بازوان اجرای قانون در عراق دانست و اشاره کرد که برخی از طرف های بین المللی از الحشد الشعبی نگرانند.

آتش زدن مقر حزب دموکرات

رئیس سازمان الحشد الشعبی در بخش دیگری از اظهارات خود آتش زدن دفتر حزب دموکرات در بغداد را جنایت عنوان کرد و نسبت به برافراشتن پرچم الحشد الشعبی پس از آتش زدن مقر حزب دموکرات ابراز شرمساری کرد.

الفیاض آتش زدن نهادهای سیاسی را عملی غیرقانونی و از بین برنده فرایند سیاسی و کاری علیه معترضان دانست و گفت که برخی در خصوص آتش زدن مقر حزب دموکرات دستگیر شده اند.

وی با اشاره به اظهارات هوشیار زیباری درباره الحشد الشعبی، آن را نامناسب و اهانت به الحشد الشعبی عنوان کرد اما این اظهارات او را لغزش زبانی دانست و گفت که وی در زمان مسئولیتش در وزارت دارایی عراق خدمات بسیاری به الحشد الشعبی ارائه کرده است.

الحشد الشعبی و کاظمی

الفیاض همچنین خبر داد که مقر الحشد الشعبی به خارج از محدوده منطقه الخضراء منتقل خواهد شد و گفت این سازمان‌ منضبط و مطابق با دستورات نخست وزیر عمل می کند.

وی همچنین اظهار داشت که متهم کردن مصطفی الکاظمی به عدم تفاهم با الحشد الشعبی نادرست و اهانت به نخست وزیری عراق است. ما هیچ مشکلی با کاظمی و‌ هر طرف دیگری در منطقه الخضرا نداریم.
 
اختلاف نظری هم‌ اگر باشد صرفا فنی است و الا هیچ خصومت یا تحمیلی میان الحشد الشعبی و‌ کاظمی وجود ندارد. ارائه تصویر خصومت آمیز از الکاظمی علیه حشد تلاشی برای تخریب وجهه او در برابر مردم است.
حمله راکتی به فرودگاه بغداد

وی همچنین ضمن اشاره به حمله راکتی به فرودگاه بین المللی بغداد گفت که محل انجام حمله راکتی منطقه ای حد فاصل حوزه ماموریتی نیروهای پیشمرگه، ارتش عراق و الحشد الشعبی بود.

وی تاکید کرد که نزدیک ترین مقر به محل انجام حمله که فقط 800 متر با آن فاصله داشت متعلق به ارتش عراق بود.

حادثه فرحاتیه

فیاض همچنین با اشاره به حادثه الفرحاتیه در شهر بلد صلاح الدین آن را جنایتی غیرقانونی علیه شهروندان دانست و گفت که همه طرف ها و در راس آنها الحشد الشعبی تاکید کردند که عامل این جنایت باید شناسایی شود. الحشد الشعبی نیز همه اقدامات لازم برای برخورد با عاملان و کسانی که در این جنایت دست داشته اند انجام خواهد داد.

رئیس سازمان الحشد الشعبی در ادامه افزود که شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق متعهد شده تا بر عامل جنایت الفرحاتیه سرپوش نگذارد و تاکید کرد که دست الحشد الشعبی در دستیابی به عامل این جنایت چه از میان نیروهای الحشد الشعبی (عصائب اهل حق) باشد و یا نیروهای امنیتی باز است چرا که نمی توان بازگشت مجدد ترور به صحنه عراق را پذیرفت.

وی همچنین تاکید کرد که اتهام پراکنی علیه الحشد الشعبی و تبلیغ پروژه اقلیم سنی تلاشی برای موج سواری است.

مسائل اداری الحشد الشعبی

رئیس سازمان الحشد الشعبی درباره ساختار این سازمان نیز گفت که همه رزمندگان با جایگاه های مختلف حقوق یک سرباز ارتش عراق را دریافت می کنند.

وی تاکید کرد که الحشد الشعبی همچنان در مرحله ساخت است و از زمان تاسیس آن پنج سال بیشتر نمی گذرد.

الحشد الشعبی به دنبال خدمت به اعضای خود است و موضوا بازنشستگی را پیگیری می کند اما نیاز به برخی اصلاحات قانونی دارد و برای این امر به پارلمان خواهیم رفت و طی 4 ماه به مساله طبقه بندی افراد و افسران الحشد الشعبی پایان خواهیم داد.

فیاض همچنین گفت که فعالیت های حشد فقط امنیتی نیست و شامل بخش های دیگر نیز می شود. در همین رابطه مجوز تاسیس باشگاه در تمامی رشته های ورزشی را گرفتیم و قرار است برای آن اساسنامه و‌ مدیریت ویژه تعریف شود. حشد طرفدارانی دارد که با توجه به آنها به فکر تاسیس باشگاه ورزشی افتاده ایم.

الحشد الشعبی و‌ ابوفدک

وی با اشاره به ابوفدک و جایگاه او گفت که دو نظر در الحشد الشعبی وجود ندارد. ابوفدک معاون رئیس الحشد الشعبی است که به عنوان‌ سرپرست در این سمت فعالیت می کند.

الحشد الشعبی و تظاهرات آتی

وی درباره نقش الحشد الشعبی در تظاهرات آتی در پایان ماه جاری نیز گفت که مسئولیت تامین امنیت تظاهرات بر عهده اداره امنیت تظاهرات وزارت کشور است و الحشد هیچ مسئولیتی ندارد و الکاظمی نیز اهتمام دارد که این امر فقط از طریق نیروهای حفظ قانون و نه الحشد الشعبی انجام شود.

ارسال نظرات