۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۶۶۱۳۸
مسئول دفتر روابط سیاسی کتائب حزب الله در ایران:

فتوای جهاد و حشد الشعبی توانستند داعش را شکست دهد

فتوای جهاد و حشد الشعبی توانستند داعش را شکست دهد
علی عبودی در هفتمین کنگره بین المللی اربعین من العهد مع الحسین (ع) حتی القاء؛ با موضوع گروه های مقاومت و عراق و مقابل امریکا با اشغالگران به ارائه بحث پرداخت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عبودی در کنگره بین المللی اربعین من العهد مع الحسین (ع) حتی القاء؛ با موضوع گروه های مقاومت و عراق و مقابله آمریکا با اشغالگران به ارائه بحث پرداخت.
 
وی محور مقاومت در عراق را به سه محور تقسیم بندی کرد و گفت: محور اول از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ از خود صدام و حمله عراق به کویت و شکل گیری ائتلاف بر ضد عراق شکل گرفت. نتیجه این ائتلاف از بین رفتن بسیاری از زیرساخت ها و روح مقاومت بود. اما به محض ورود امریکا، آنها با گروه های چون کتائب الله مواجه شدند. در این مرحله گروه مقاومت با توفیق صددرصدی توانست امریکایی ها را از عراق اخراج کند.

مرحله دوم مربوط به ورود داعش بود. در ادامه پروژه آمریکا برای حفظ منافع و عدم ثبات سیاسی عراق، این کشور زمینه را برای  ورود داعش فراهم کرد. در این مرحله ۸۰ درصد عراق در اشغال داعشی ها بود، سیاسیون فرار کرده بودند. تنها فتوای جهاد و حشد الشعبی توانستند داعش را شکست دهد.

محور سوم به نقش جمهوری اسلامی، سردار سلیمانی و شکل گیری محور مقاومت باز می گردد.
 
طبق معامله سیاستمداران با نیروهای امریکایی، آنها به عراق باز می گردند. اما آنها با عملیات استشهادی گروه های شیعی مواجه می شوند. روزی یک عملیات بر ضد امریکایی صورت می گیرد که متاسفانه در رسانه ها انعکاس کمی دارد. بر اساس همین فشارها بود که امریکایی ها نماینده ای به سازمان  ملل فرستادند. تا با حشد الشعبی ملاقات کنند. و از آنها خواستند تا از عملیات ها بر ضد امریکایی متوقف کنند تا آنها هم از عراق خارج شوند.

 وی در پایان افزود: نتایج حاصل از مقاومت امروز به وضوح می توان در کشور عراق دید.
ارسال نظرات