۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۶۶۰۴۴
عضو ائتلاف الفتح:

خارج کردن نیروهای الحشد الشعبی از سنجار عاقلانه نیست

خارج کردن نیروهای الحشد الشعبی از سنجار عاقلانه نیست
عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق و عضو ائتلاف ائتلاف تصریح کرد توافق اخیر میان بغداد و اربیل درباره سنجار موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «مهدی آمرلی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد: توافق اخیر میان بغداد و اربیل درباره سنجار موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد شد.

آمرلی که عضو ائتلاف الفتح است، در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: توافقی که میان دولت فدرال و دولت محلی اقلیم کردستان درخصوص شهر سنجار امضا شده است، ما را شوکه و غافل‌گیر کرد، اهالی سنجار، نمایندگان نینوا و ایزدی‌ها با این توافق مخالف هستند.

وی افزود: این توافق موجب و پیچیده‌تر شدن وضعیت ر سنجار خواهد شد و به دلیل مخالفت اهالی منطقه و ورود مجدد نیروهای پیشمرگه به سنجار، این توافق برای برقراری امنیت کارساز نخواهد بود.

این عضو ائتلاف الفتح گفت: عاقلانه نیست که نیروهای الحشد الشعبی از منطقه سنجار خارج شوند، نیروهایی که نقش پررنگی در آزادسازی این شهر از دست گروه تروریستی داعش ایفا کردند.

آمرلی در پایان اظهار داشت: توافقی که از سوی دولت مرکزی امضا شده، بندهای آن هیچ ارتباطی به پارلمان ندارد و ما معتقدیم که این توافق آغازی برای اجرای ماده 140 قانون اساسی در ارتباط با مناطق مورد مناقشه در مقابل امتیازدهی به کُردها به ضرر دیگر طیف‌های ملت عراق است.

دولت مرکزی عراق و دولت محلی اقلیم کردستان اخیرا توافقی برای عادی‌سازی اوضاع در شهر سنجار و اخراج عناصر گروه تروریستی پ ک ک امضا کرده‌اند که از بندهای آن اداره پرونده امنیتی این شهر به صورت مشترک میان بغداد و اربیل و خارج شدن تمام تشکل‌های امنیتی از سنجار است./د102/ف
ارسال نظرات