۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۶۶۵۹۰
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

نماز جمعه نهاد راهبردی نظام اسلامی است

نماز جمعه نهاد راهبردی نظام اسلامی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: نهاد نماز جمعه به دلیل ضریب تأثیر و عمق فعالیت‌هایش یک نهاد راهبردی در نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در نشست با اعضای ستاد نماز جمعه، با اشاره به جایگاه و رسالت نهاد امامت جمعه، اظهار کرد: نهاد امامت جمعه نهادی در عِداد ادارات و سازمان‌های دیگر نیست.

وی افزود: این نهاد هم به جهت موقعیت و جایگاهش که امتداد نهاد امامت و ولایت است و هم به خاطر نیروها و اعضایش و هم به دلیل ضریب تأثیر و عمق فعالیت‌هایش و نیز به جهت تهدیدهایی که از سوی دشمن علیه آن، وجود دارد، یک نهاد راهبردی و دستگاه بسیار مهم محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: از فرمایشات و تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب می‌توان دریافت که ارتقا و شکوفایی نهاد نماز جمعه بدون برنامه ممکن نیست.

وی ادامه داد: با عنایت به آنچه از بیانات امام خامنه‌ای در اهمیت جایگاه و نقش و رسالت نهاد امامت جمعه برداشت می‌شود باید گفت ضرورت و اهمیت برنامه‌ریزی در سطح کلان، در سطح میانی و در سطح خُرد امری بدیهی و ضروری محسوب می‌شود که تصور آن، تصدیقش را در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: به‌ویژه آن‌که نگاه و توقع امام جامعه اسلامی از ائمه جمعه و دستگاه نماز جمعه، نقش فرماندهی قرارگاه هدایت و تبیین در هر منطقه است و این مهم بدون داشتن نقشه راه و برنامه‌ریزی شدنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان تصور کرد که امام‌جمعه با ورودش به منطقه محل مأموریت، برای ایفای نقش هدایت قرارگاهی خود، برنامه‌ای نداشته باشد.

حجت‌الاسلام آزموده اظهار کرد: امام‌جمعه محترمی برای یک دوره حداقل سه‌ساله عازم محل مأموریت خود شده است. در یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت وی در این مدتِ سه سال 156 هفته را برای خدمت به دین و نظام و مردم در اختیار خواهد داشت.

وی افزود: طبیعی است کسری از این وقت در اختیار او برای استراحت و عبادت و کارهای شخصی مرتبط با شغل ازجمله مطالعه، تدریس و... باشد و فرصت خدمت او در شبانه‌روز ده ساعت باشد. حال اگر تصور کنیم چنین شخصی امام‌جمعه و فرمانده قرارگاه است و شرایط هم شرایط جنگِ ترکیبی و چندضلعی است، باید دید نحوه فرصت گذاری بهینه برای خدمت، چگونه خواهد بود.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: قطعاً امام‌جمعه تراز انقلاب در اولین فرصت اقدام به شناسایی منطقه، قوت‌ها و ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها، اقدامات انجام‌گرفته و بر زمین‌مانده، خواهد کرد و پس از یک بازه زمانی سه‌ماهه، تقریباً آمادگی لازم برای یک عملیات هدفمند و منسجم را پیدا خواهد کرد و به این طریق برنامه‌های تدوین‌شده در مسیر اجرای درست قرار می‌گیرند؛ موضوعی که باید مدنظر همه ائمه جمعه باشد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات