۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۶۶۶۶۳
مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز خبر داد؛

برگزاری پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز «تجلیل از دانش آموزان برگزیده»

برگزاری پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز «تجلیل از دانش آموزان برگزیده»
تهران - ارشدی از برگزاری پنجاه و هشتمین سال بنیاد البرز خبر داد و گفت: در این همایش از ۵۱ دانش آموز ممتاز تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حیدر ارشدی مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز، پیش از ظهر امروز در نشست خبری پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز «تجلیل از دانش آموزان برگزیده کشور» که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: بنیاد فرهنگی البرز سال ۱۳۴۲ با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و تشویق دانشجویان و دانش آموزان برگزیده از طریق اعطای جایزه بنیاد البرز به همت مردی خیر اندیش و نیک سیرت با نام مرحوم حسینعلی البرز تاسیس و وقف شد.

وی ادامه داد: بیش از نیم قرن چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور مورد حمایت و تشویق قرار گرفته و این مهم سالهای اخیر در قالب همایش ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسؤولان کشوری محقق شده است.

ارشدی درباره جزئیات همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز، اظهار داشت: همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز با هدف تشویق دانش آموزان برتر و با حضور حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، ارشدی مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز و رییس همایش برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش ۶ آبان ماه راس ساعت ۱۰ صبح به صورت ویدیوکنفرانس و بدون مشارکت مدعوین و صرفا با حضور محدود برگزیدگان تهرانی و با رعایت پروتکل های بهداشتی همزمان در سالن اجتماعات سازمان اوقاف و امور خیریه تهران و ۲۰ مرکز استان برگزار خواهد شد.

ارشدی اضافه کرد: این همایش علاوه بر ضبط تلویزیونی از شبکه های ملی صدا و سیما پخش خواهد شد همچنین تمهیداتی در خصوص بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و پخش زنده همایش در سایت آپارات به آدرس www.aparat.com/Alborzparize/live و همچنین صفحه بنیاد فرهنگی البرز در اینستاگرام اندیشیده شده است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز ابراز کرد: در این همایش حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و در انتها جوایز پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز را به برگزیدگان اعطا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در این همایش از ۵۱ دانش آموز ممتاز تقدیر خواهد شد، ابراز کرد: شرکت کنندگان در این همایش دانش آموزان فارغ التحصیل پایه نهم مقطع متوسطه اول و پایه دوازدهم مقطع متوسطه دوم در رشته های ریاضی، فیزیک، تجربی، علوم انسانی، فنی حرفه ای و کاردانش هستند.

ارشدی با اشاره به اینکه به منتخبان جوایز ۵۰ میلیون ریالی به همراه تندیس همایش و لوح تقدیر اعطا می شود، عنوان کرد: قریب به ۲ میلیارد در این همایش به منتخبان تقدیم خواهد شد و همه جوایز اعطایی از درآمد موقوفات بنیاد فرهنگی البرز و بر اساس نیت واقف تامین شده است./۸۱۳/د102/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات