۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۶۶۶۱۹
حجت الاسلام والمسلمین نواب:

مرحوم آیت الله تسخیری عالمی عامل بود

مرحوم آیت الله تسخیری عالمی عامل بود
تهران - حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه آیت الله تسخیری عالمی عامل و عاقل بود، گفت: ذره ای نفاق و خودبرتر بینی در وجود آن مرحوم نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سه شنبه شب در نشست بازخوانی ابعاد شخصیتی، فکری و عملکردی عالم مجاهد و زبان گویای اسلام مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری که از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به صورت وبینار برگزار شد، گفت: مرحوم آیت الله تسخیری از همان دوران جوانی اهل خودسازی و مراقبت نفس بود.

وی افزود: انسان عاقل موارد آسیب پذیر وجودی خود را شناسایی و سپس اقدام به اصلاح آن می کند، این رمز موفقیت انسان در عالم دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب دومین رمز موفقیت مرحوم آیت الله تسخیری را اخلاص در عمل بیان و اظهار داشت: انسان باید در اعمال و کردارش اخلاص داشته باشد و تنها برای کسب رضای خداوند گام بردارد نه اینکه هر عملی را که انجام می دهد به دنبال مطرح شدن و یا کسب مقام باشد؛ آیت الله تسخیری تنها به ذخیره معاد می اندیشید و هرگز کاری را انجام نداد که در نظر دیگران مطرح شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سومین رمز موفقیت آیت الله تسخیری را در خسته ناپذیر بودن دانست و عنوان کرد: آن مرحوم با اینکه از نظر جسمی بسیار آسیب دیده بود اما تا آخرین لحظات عمر در عرصه فعالیت حضور داشت.

وی پرهیز از استدلال به رای را یکی دیگر از ویژگی های ممتاز آیت الله تسخیری برشمرد و عنوان کرد: آن مرحوم هرگز نمی گفت تنها نظر من صحیح است و اجازه می داد دیگران نیز نظرات خودشان را با استدلال بیان کنند؛ آیت الله تسخیری زمان شناس و مردم شناس بود و این یکی از ویژگی های انسان عاقل است که در ظرف زمان سخن می گوید.

حجت الاسلام والمسلمین نواب پنجمین شاخصه را طبیب شفیق بیان و اظهار داشت: آیت الله تسخیری وقتی با کسی سخن می گفت همانند طبیب دوستانه و دلسوزانه صحبت می کرد؛ عالم بودن مهم است اما عامل و عاقل بودن مهمتر است، آیت الله تسخیری انسانی عالم، عامل و عاقل بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه آیت الله تسخیری انسانی صادق بود، ابراز کرد: ذره ای نفاق در وجود آیت الله تسخیری وجود نداشت هر آنچه می گفت از عمق جان بلند می شد؛ آن مرحوم انسان شکور بود و همین صداقت و شکور بودن سبب شده بود افراد بسیاری به او چذب شوند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات