۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۶۶۷۰۲

امیر جماعت اسلامی پاکستان با نخست وزیر سابق افغانستان دیدار کرد

امیر جماعت اسلامی پاکستان با نخست وزیر سابق افغانستان دیدار کرد
در پایان سفر سه روزه امیر گلبدین حکمت یار نخست وزیر سابق افغانستان، سناتور سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان با وی دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، گلبدین حکمتیار؛ نخست وزیر سابق افغانستان، در پایان سفر سه روزه به پاکستان با سراج الحق؛ امیر جماعت اسلامی پاکستان دیدار کرد.

سراج الحق در این دیدار اظهار داشت: پاکستان و افغانستان یک جسم و دو قلب هستد و هیچ قدرتی نمی تواند این دو کشور اسلامی را از یکدیگر جدا کند.

این عضو مجلس سنای پاکستان افزود: مردم افغانستان همواره درحال مبارزه با قدرت های استعماری هستند و این باعث افتخار امت اسلام است. 

وی در ادامه اظهار داشت: امنیت و استحکام افغانستان ضرورت تمامی کشورهای دنیا است و روابط دوستانه پاکستان و افغانستان به نفع این دو کشور است. 

حکمتیار نیز در این دیدار گفت: مردم افغانستان سالهاست درحال مبارزه با استعمار جهانی هستند و استعمار را در میدان های مختلف شکست دادند و از مردم پاکستان هم تشکر می کنم که از سالیان پیش میزبان مردم مهاجر افغانستان هستند.

«جماعت اسلامی پاکستان »مهم ترین حزب اسلامی در پاکستان شناخته شده است .این حزب در ۲۶اوت ۱۹۴۱در لاهور تأسیس شد.در زمان تأسیس فقط ۷۵نفر عضو رسمی آن بودند؛ اما پس از مدتی،بر تعداد اعضا و هواداران آن به شدت افزوده شد؛ به طوری که تا آوریل ۱۹۴۲حدود هفتصد نفر به عضویت آن در آمدند.

شخصیت علمی و فکری رهبر آن مولانا مودودی (۱۹۰۳-۱۹۷۹)که از سال ۱۹۲۵ مدیریت نشریۀالجمعیه، ارگان«جمعیت علمای هند» را به عهده گرفته بود و از سال ۱۹۳۱ماهانۀترجمان القرآن را در حیدر آباد اداره می کرد، در رشد جماعت اسلامی تأثیر به سزایی داشت. مودودی به عنوان یک متفکر ،نویسنده روشنفکر که داعیۀایجاد تحول فکری و فرهنگیدر میان مسلمانان شبه قاره را داشت،در مجامع علمی و روحانی آن روز به خوبی شناخته شده بود.

ارسال نظرات