۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۶۶۷۳۴
حجت الاسلام درویشی:

وحدت برای جهان اسلام امروز فراتر از یک نیاز است

وحدت برای جهان اسلام امروز فراتر از یک نیاز است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام درویشی گفت: وحدت برای جهان اسلام فراتر از یک نیاز است، وحدت برای جهان اسلام یک نیاز حیاتی است که بدون آن حیات مسلمین در هاله ای از ابهام خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام عباس درویشی رییس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون استان کرمانشاه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار گردید، عنوان داشت: وحدت برای جهان اسلام امروز فراتر از یک نیاز است، امروز وحدت برای جهان اسلام یک نیاز حیاتی است که بدون آن استمرار حیات جهان اسلام در هاله ای از ابهام خواهد بود.

رییس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: از این رو در آیات قرآن کریم و در احادیث رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام شاهد تاکید بر مساله وحدت و انسجام در بین مومنین و مسلمین هستیم.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود بیان داشت: با نگاهی به زندگی و سیره رسول اکرم (ص) به خوبی متوجه این مهم می شویم که ایشان بخش اعظمی از عمر پربرکت خویش را در راه انسجام و وحدت جهان اسلام صرف نمودند.

رییس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: رسول اکرم (ص) درباره ضرورت وحدت در بین مسلمین می فرمایند: «من فارق جماعة المسلمین فقد خلع ربقة الاسلام من عنقه» یعنی اینکه ‌هر کس از جمع مسلمانان فاصله بگیرد ریسمان اصلی ارتباط با اسلام را از گردن خود گسسته است.

حجت الاسلام درویشی بیان کرد: اتحاد و انسجام مسلمین به قدری مهم است که پیامبر اکرم(ص) خروج از اجتماع مسلمانان به مثابه خروج از اسلام قلمداد می کنند.

وی در ادامه به حدیث دیگری از رسول اکرم (ص) در بحث وحدت اشاره داشت و افزود: حضرت محمد(ص) می فرمایند که «‌الاسلام احوج الی الجماعة من الجماعة الی الاسلام» یعنی اینکه ‌اسلام احتیاجش به جماعت، بیشتر از احتیاج جماعت به اسلام است.

حجت الاسلام درویشی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تاریخ زندگی ائمه اطهار علیهم السلام بهترین و مستندترین شاهد برای تلاش این بزرگان در بحث وحدت مسلمین است.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: از باب نمونه می‌توان به زندگی امیر مؤمنان علی (ع) نخستین امام شیعیان نظر انداخت که چگونه در کنار غصب خلافت به خاطر حفظ اسلام و صیانت از اتحاد و همدلی مسلمانان با غاصبان مدارا کرده و به تحریک افراد سود‌جو که به دنبال اختلاف و تفرقه در میان مسلمانان بودند اعتنا نکرده است .

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در کلام امیرمؤمنان علی (ع) حد نصاب صبر و تحمل در برابر مخالفان، بر‌هم خوردن اتحاد مسلمانان، دانسته شده است که اگر به اتحاد و یک دلی مسلمانان ضربه بخورد، طبق مرام علی، این جای صبر و سکوت نیست، بلکه باید فتنه را از میان برد.

حجت الاسلام درویشی در ادامه به حدیث از امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت علی می فرمایند: «‌والزموا السواد الا‌عظم فان یدالله مع الجماعه وایاکم والفرقه، فان الشاذ من الناس للشیطان، کما ان الشاذ من الغنم للذئب» یعنی: ‌با اکثریت جامعه همراه شوید زیرا دست خدا با جماعت است. از پراکندگی بپرهیزید که جدا شده از مردم طعمه شیطان است، همچنان که گوسفند جدا شده از رمه، طعمه گرگ است.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور در پایان سخنا خود گفت: پیشرفت و ترقی جامعه مرهون اقتدار و استواری انسان ها است، بنابراین باید گفت جامعه ای که در آن انسان ها از شاخصه اقتدار و انجسام تهی باشد نه تنها چنین جامعه ای روی تکامل و ترقی را به خود نمی بیند، بلکه به سوی انحطاط و زبونی به پیش می رود./1400//210/خ

ارسال نظرات