۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۶۶۷۵۹
سفیر آمریکا در اسرائیل:

اولویت صلح با امارات، طرح الحاق اراضی فلسطینی را به تعویق انداخت

اولویت صلح با امارات، طرح الحاق اراضی فلسطینی را به تعویق انداخت
دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل گفت: طرح الحاق برخی اراضی فلسطینی به اسرائیل، لغو یا فراموش نشده، بلکه به خاطر صلح و توافق با امارات به تعویق افتاده است.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل در گفت‌وگو با روزنامه «یسرائیل هایوم» تأکید کرد: اسرائیل در آستانه گسترش حاکمیت خود به رود اردن و چه بسا برخی مناطق دیگر بود، اما تغییر لحن دولت آمریکا این طرح را متوقف کرد.
 
فریدمن افزود: یک فرصت برای صلح و توافق با امارات وجود داشت و دولت آمریکا از ابتکار صلح با امارات و بحرین، در برابر طرح الحاق بخش هایی از کرانه باختری و «غور الاردن» مطرح کرد.
 
سفیر آمریکا در تل آویو تصریح کرده: در بیانیه مشترک صلح میان اسرائیل، آمریکا و امارات، واژه «تعویق» به کار رفته است، نه «لغو» یا «اهمال».
 
این در حالی است که مقامات امارات و بحرین پیش تر مدعی شده بودند این توافق در مقابل لغو طرح الحاق صورت می گیرد.
 
شایان ذکر است بر اساس این طرح، رژیم صهیونیستی در صدد الحاق بخش هایی از کرانه باختری رود اردن به اسرائیل است؛ اسرائیل ادعا می کند این مناطق، سرزمین اجدادی ملت یهود است و اهمیت راهبردی نیز برای پدافند ملی دارد. نتانیاهو همچنین می گوید الحاق این اراضی، امنیت شهرک های صهیونیست نشین را تأمین می کند.
 
دیوید فریدمن در مورد امکان پیوستن عربستان به روند عادی سازی روابط با اسرائیل گفت: باید به تصمیم نظام سعودی احترام گذاشت و اجازه داد با توجه به شرایط و وضعیت مناسب از نگاه خود، اقدام کند./ت302/ف
ارسال نظرات