۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۶۶۷۶۴
در آستانه روز ولادت رسول اسلام برگزار شد؛

آیین شمع گردانی کودکان پاکستانی

آیین شمع گردانی کودکان پاکستانی
کودکان پاکستانی در آستانه روز ولادت حضرت محمد مصطفی صلی الله و علیه و آله و سلم آیین شمع گردانی برگزاری کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در آستانه روز ولادت رسول اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله و علیه و آله وسلم آیین شمع گردانی، توسط لیگ زنان منهاج القرآن پاکستان و با شرکت تعداد زیادی از کودکان و جوانان دختر و پسر پاکستانی در این کشور برگزار شد.

دکتر حسین محی الدین قادری یکی از روحانیون اهل سنت پاکستان در این مراسم با بیان این که رسول اسلام(ص) کودکان را خیلی دوست می داشت، افزود: هنگامی که حضرت امام حسین علیه السلام در حال سجده به پشت حضرت محمد مصطفی صلی الله و علیه و آله و سلم سوار شدند حضرت به احترام ایشان سجده خود را طول داد.

وی مطالعه سیره پیامبر اسلام(ص) را برای تربیت فرزند صالح لازم دانست و تاکید کرد: جامعه ای که کودکان خود را طبق فرمایشات و راهنمایی رسول اسلام(ص) تربیت کند جامعه ای موفق و صالح خواهد بود.

رییس شورای عالی منهاج القرآن پاکستان با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) همواره به تربیت فرزندان و کودکان اهتمام خاص می ورزید ابراز داشت: حسنین علیهما السلام دست پرورده ایشان اند.

وی برگزاری چنین همایش را قابل تحسین دانست و از عوامل آن تقدیر و تشکر کرد و گفت: شاخه زنان منهاج القرآن برنامه های تربیتی کودکان و فرزندان را با جدیت پیگیری کند.

گفتنی است، ۱۲ربیع الاول روز ولادت رسول اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله و علیه اله در شبه قاره هند و پاکستان و بنگلادش در بین برادارن اهل سنت شمار رود، در این روز مجالس جشن و سرور و مراسم بزرگ در سراسر شبه قاره هند صورت می گیرد./988/ت302/ف

ارسال نظرات