۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۶۶۶۷۶۵
حجت الاسلام رهدار مطرح کرد؛

ضرورت تاسیس نهاد سنجش ارزیابی برای انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه

ضرورت تاسیس نهاد سنجش ارزیابی برای انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه
حجت الاسلام رهدار یکی از راهکار‌های انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه را تأسیس نهاد سنجش و ارزیابی در حوزه‌های علمیه برای ارزیابی با ملاک‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، برنامه رادیویی "نقد و نظر" در رادیو معارف با موضوع «نقش حوزه علمیه در پشتیبانی تئوریک از انقلاب اسلامی» امروز بر روی آنتن رفت و حجت‌الاسلام احمد رهدار در این برنامه به تبیین نقش حوزه علمیه در پشتیبانی تئوریک از انقلاب اسلامی و چگونگی ارزیابی حوزه علمیه با معیارهای انقلابی پرداخت.

وی یکی از راهکارها برای انقلابی مانده حوزه های علمیه را تأسیس نهاد سنجش و ارزیابی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه عنوان کرد و اظهار داشت: در دانشگاه ها سازمان سنجش به ارزیابی افراد می پردازد و خوب است همچین نهادی در حوزه های علمیه تأسیس شود تا به ارزیابی انقلابی بودن حوزه های علمیه بپردازد.

استاد حوزه و دانشگاه راهکار دیگر استمرار انقلابی ماندن حوزه های علمیه را آسیب شناسی و نقد حوزه های علمیه و روحانیت از سوی مردم و متخصصان عنوان کرد و افزود: ارزیابی و نقد روحانیت و مطالبه گری از روحانیت نسبت به ادای وظیفه به انقلاب می تواند از سوی مردم صورت بگیرد.

وی افزود: در این راستا هم می توان از ارزیابی مردم استفاده کرد زیرا عقل جمعی کم تر به خطا می رود همان طور که تاکنون در ارزیابی های مردمی با وجود تبلیغات سوء علیه روحانیت و اشکالات برخی از روحانیون اما مردم ارزیابی منصفانه نسبت به روحانیت داشته اند؛ همچنین با ارائه و عرضه تمامی فعالیت های حوزه علمیه و روحانیت می توان از متخصصان سایر رشته ها در نقد روحانیت استفاده کرد.

حجت الاسلام رهدار به برخی پژوهش های دانشگاهی نسبت به روحانیت اشاره کرد و گفت: تعداد محدودی پژوهش در این زمینه صورت گرفته است و با مطالعه برخی از آنان در می یابیم با گذر از برخی تحلیل ها که با معیارها و اصول غربی صورت گرفته، شماری از داده های جزئی قابل اسفاده است و حوزه های علمیه می تواند از این پژوهش ها استفاده کند./1370/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
پیشنهاد خوبیست. کمیسیون حوزه انقلابی باید دنبال کنند.
0
0