۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۶۶۷۸۸
امام جمعه کرمانشاه:

وحدت از نیازهای حیاتی جهان اسلام است

وحدت از نیازهای حیاتی جهان اسلام است
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مخالفان وحدت جهان اسلام را توطئه گر می دانند و بر حفظ وحدت در بین مسلمین همواره تاکید داشته و دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز کرمانشاه اظهار داشت: طبق فرمایش بزرگان دین باید در راه خدا اجتهاد کنیم و در این مسیر کارهایی همانند امنیت، آرامش و... جزو این امور هستند.

امام جمعه کرمانشاه به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و بیان داشت: امام حسن عسکری (ع) می فرمایند که در راه خدا اجتهاد کنید و ما باید توجه کنیم که راه خدا یک مسیر نیست و اموراتی همچون حفظ آرامش و امنیت مردم نیز در زمره راه خدا قرار می‌ گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: باید بدانیم و آگاه باشیم که اموال خصوصی و عمومی و دولتی همه به نوعی امانت هستند که باید از آنها مواظبت کنیم و اجازه دست اندازی به آنها را ندهیم.

آیت الله علما در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه کرمانشاه گفت: امام سجاد (ع) می فرمایند: «حتی اگر آن شمشیری که پدرم را با آن به شهادت رساندند نزد من امانت باشد آن را به صاحب امانت باز می‌گردانم».

وی تصریح کرد: این حدیث از امام سجاد علیه السلام نشان می دهد که اهمیت امانت در نزد انسان ها بسیار مهم و ادای آن واجب است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج رسول خدا(ص) با حضرت خدیجه، گفت: حضرت خدیجه در توسعه و نشر اسلام جایگاه بسیار مهمی دارند، این بانوی بزرگوار ثروت خود را در راه اسلام هزینه کرد که این را باید جهاد اکبر نامید.

آیت الله علما با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: چرا باید بین 1.7 میلیارد مسلمان در جهان شاهد تفرقه باشیم، در حالی که رهبر انقلاب اسلامی همواره درباره وحدت و انسجام در جهان اسلام سخنان بسیار مهمی دارند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه خاطرنشان ساخت: وحدت از نیازهای حیاتی اکنونی در جهان اسلام است و رهبر معظم انقلاب اسلامی مخالفان وحدت جهان اسلام را توطئه گر و پیاده نظام دشمنان می دانند و بر حفظ وحدت در بین مسلمین همواره تاکید داشته و دارند./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات