۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۶۶۶۸۸۳
رئیس جمهور سابق افغانستان:

وضعیت اسفبار افغانستان نتیجه سیاست غلط آمریکا است

وضعیت اسفبار افغانستان نتیجه سیاست غلط آمریکا است
رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به آسیب های جدی سیاست های خصمانه آمریکا در این کشور تأکید کرد که وضعیت اسفبار افغانستان نتیجه سیاست غلط آمریکا است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان با انتقاد از رویکرد جنگ‌افروزانه آمریکا در این کشور طی دو دهه اخیر تصریح کرد که واشنگتن اشتباهات جدی را در افغانستان انجام داد.

کرزی نیز افزود که نیروهای آمریکا بجای مبارزه با تروریسم از جایی که نشات می‌گرفت، به افغانستان آمد و روستاهای مردم افغانستان را بمباران و مردم افغانستان را دستگیر کرد و این مسأله اساس مشکلات کنونی ما و همچنین اختلافات با آمریکا است.

وی افزود: برای آغاز مذاکرات، مهمترین چیز در این توافقنامه پایان دادن به درگیری‌های بین افغان‌ها، خروج نیروهای آمریکایی و بازگشت افغانستان به مذاکرات بین‌الافغانی است؛ این‌ها اصولی است که ما موافق آن هستیم.

کرزی ادامه داد: آرمان‌ها برای افغانستان یکسان است، ایجاد یک افغانستان صلح آمیز، با ثبات و متحد؛ حال ممکن است در چگونگی عملکرد، نحوه اداره و چگونگی حرکت به سمت آن تفسیرهای مختلفی وجود داشته باشد، این تفاسیر برخی ارزش‌ها در جامعه است، تفسیر نحوه حرکت به سوی پیشرفت.

رئیس جمهور سابق افغانستان تصریح کرد که وضعیت نگران‌کننده کنونی افغانستان نتیجه سیاست، عملکرد تحقیرآمیز و تفرقه‌افکنانه آمریکا در برابر مردم این کشور است.

وی همچنین از مردم افغانستان خواست تا با اتحاد، هوشیاری تمام و با همکاری با یکدیگر دسیسه‌های خارجی را خنثی کرده و افغانستان را نجات دهند.

ارسال نظرات