۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۶۶۹۵۵

هراس فرانسه / کالاهای ما را تحریم نکنید!

هراس فرانسه / کالاهای ما را تحریم نکنید!
در پی افزایش فراخوان‌های گسترده در کشورهای اسلامی برای تحریم کالاهای ساخت فرانسه، وزارت خارجه این کشور به این موضوع واکنش نشان داد.
به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، در پی فراخوان‌های گسترده برای تحریم کالاهای ساخت فرانسه، وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای، از کشورهای خاورمیانه و اسلامی خواسته کالاهای تولید فرانسه را تحریم نکنند.

وزارت خارجه فرانسه با اشاره به فراخوان‌های روزهای اخیر برای تحریم کالاهای فرانسوی و نیز برگزاری تظاهرات علیه فرانسه گفته: این تحریم‌ها پایه و اساس ندارد و باید فوراً متوقف شود.

وزارت خارجه فرانسه افزوده: «در روزهای اخیر، در بسیاری از کشورهای خاورمیانه، برای تحریم کالاهای ساخت فرانسه به ویژه محصولات غذایی فراخوان شده، و در ابعادی گسترده‌تر، دعوت به تظاهرات علیه فرانسه صورت گرفته است. این فراخوان‌ها، مواضع فرانسه در دفاع از آزادی بیان و ادیان را خدشه‌دار می‌کند».

دوم اکتبر جاری، امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه ضمن ارائه طرحی موسوم به «اسلام افراطی»، گفته بود فرانسه همچنان از انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) دفاع می‌کند.

اظهارات اخیر ماکرون و اقدامات اسلام‌ستیزانه دولت وی، موجی از خشم و تنفر در کشورهای اسلامی ایجاد کرد؛ در همین راستا کمپین های متعددی در شبکه‌های اجتماعی به راه‌ افتاده که خواستار تحریم کالاهای ساخت فرانسه هستند. همچنین بنابه گزارش‌ها تحریم‌ها در فروشگاه‌های برخی کشورها مانند قطر، کویت و اردن آغاز شده و در دیگر کشورها نیز دعوت به اقدامات مشابه صورت گرفته است.

در همین حال برخی کشورها شاهد تظاهرات علیه فرانسه بودند. در طرابلس پایتخت لیبی، تظاهرکنندگان پرچم فرانسه را به آتش کشیده و از روی تصاویر ماکرون عبور کردند. همچنین صدها نفر مقابل محل اقامت سفیر فرانسه در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کرده و تصاویر امانوئل ماکرون را آتش زدند./ت302/ف
ارسال نظرات