۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۶۶۶۵۹
موج اسلام ستیزی در فرانسه؛

«مسجد بزرگ بانتان» تعطیل شد!

«مسجد بزرگ بانتان» تعطیل شد!
همزمان با موج جدید اسلام ستیزی دولت فرانسه، «مسجد بزرگ بانتان» در نزدیکی پاریس به دستور مقامات، از عصر امروز به وقت محلی بسته خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نمازگزاران مسجدی در حومه پاریس که دستور تعطیلی آن صادر شده، از این اقدام دولت را مجازات دسته جمعی مسلمانان منطقه خواندند.
 
این مسجد که حدود 1300 نمازگزار دارد، براساس دستور مقامات اداری منطقه «سین سان دونی»، از شامگاه چهارشنبه به مدت شش ماه بسته می شود. سه مأمور پلیس پیش از ظهر سه شنبه این ابلاغیه دولت را بر دیوار «مسجد بزرگ دانتان» واقع در شمال شرق پاریس نصب کرده اند.
 
وزیر کشور فرانسه جرالد دارمانان روز روز دوشنبه این دستور را صادر کرده بود. مقامات فرانسه مسجد «بانتان» را به این اتهام بسته اند که صفحه رسمی مسجد در 19 اکتبر جاری یک ویدیو منتشر کرده و در آن پدر یک دانش آموز مدرسه بوا-دون نسبت به درس «آزادی بیان» معلم فرانسوی تازه کشته شده، اعتراض و ابراز خشم می کند.
 
امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه پس از حادثه قتل معلم فرانسوی، از برنامه دولت برای تشدید اقدامات علیه اسلام افراطی خبر داده است. ماکرون به طور ویژه از گروه شیخ احمد یاسین نام برده و این گروه را به ارتباط با جنبش حماس، که مستقیما در این حادثه دست داشته متهم کرد. ماکرون همچنین از اقدامات مشابه علیه سازمان ها و جمعیت های اسلامی دیگر طی روزها و هفته های آینده خبر داده است.
 
در همین حال جنبش حماس، به ادعاهای ماکرون واکنش نشان داده و هرگونه ارتباط با حادثه قتل را رد کرده است. حماس همچنین در بیانیه ای گفته گروه شیخ یاسین در فرانسه، و رییس آن، عبدالحکیم الصفریوری هیچ ارتباطی با جنبش حماس ندارند.
 
حماس همچنین حملات رسانه های مغرضانه علیه این جنبش با هدف ارتباط دادن آن به یک درگیری داخلی را به شدت محکوم، و تأکید کرده نبرد ما صرفا علیه اشغالگران قدس و با هدف آزادی و استقلال است./ت301/ف
ارسال نظرات