۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۶۷۱۲۴

وزیر دولت انصارالله در ترور مزدوران سعودی به شهادت رسید

وزیر دولت انصارالله در ترور مزدوران سعودی به شهادت رسید
وزارت کشور یمن اعلام کرد حسن زید، وزیر ورزش و جوانان دولت انصارالله صبح امروز مورد سوء قصد مزدوران سعودی قرار گرفت و به شهادت رسید.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حسن زید وزیر ورزش و جوانان دولت مستقر در صنعای یمن، صبح امروز سه شنبه در حمله ای مسلحانه مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.
 
به گفته شاهدان عینی، چند مسلح ناشناس سوار بر موتور، خودروی حسن زید را هدف قرار دادند که به زخمی شدن شدید وی انجامید؛ و علی‌رغم انتقال به بیمارستان، بر اثر شدت جراحت، جان باخت.
 
حسن زید، از رهبران ارشد و مهم جنبش انصارالله یمن بود که از سال 2014 سمت وزارت ورزش و جوانان دولت صنعا را در اختیار داشت؛ وی همچنین دبیرکل «حزب الحق» نیز بود. جنبش انصارالله هنوز به این حادثه واکنش نشان نداده است.

در این عملیات خودروی حامل حسن زید هنگامی که دخترش مشغول رانندگی بود هدف تیراندازی قرار گرفت که در اثر آن وزیر به شهادت رسید و دخترش نیز به شدت مجروح شد.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت کشور یمن اعلام کرد، حسن زید هیچ محافظ شخصی نداشت و همواره به تنهایی مانند هر شهروند دیگری رفت‌ و آمد می‌کرد.

وزارت کشور یمن تاکید کرد، این اقدام جنایتکارانه در چارچوب نقشه تجاوزکارانه‌ای قرار دارد که هدف از آن حمله به شخصیت‌ها و کادر ملی است.

بنابر اعلام وزارت کشور یمن، اکنون تحقیقات و پیگیری‌های  امنیتی در این خصوص در جریان است و جنایتکاران محاکمه خواهند شد./ت302/ف

ارسال نظرات