۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۶۷۲۰۷
دبیر جامعه وعاظ اصفهان مطرح کرد؛

ضرورت موضع گیری قاطع مردم و مسؤولان دربرابر گستاخی رییس جمهور فرانسه

ضرورت موضع گیری قاطع مردم و مسؤولان دربرابر گستاخی رییس جمهور فرانسه
اصفهان - حجت الاسلام ریاحی گفت: توهین به مقدسات مسلمانان راهبردی برای سنجش پایبندی جوامع و دولتمردان به مقدسات است و موضع گیری قاطعانه در این خصوص ضروری است.

حجت الاسلام میثم ریاحی دبیر جامعه وعاظ اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه نشریه شارلی ابدو یک ابزار سخیف رسانه‌ای برای ایجاد جنگ روانی علیه مسلمانان است، گفت: تکلیف این نشریه موهن مشخص است و به عنوان یکی از اصحاب رسانه باید بگویم مایه شرم جامعه خبری در جهان است که چنین نشریه سخیف و موهنی وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید جوامع رسانه‌ای ایران و جهان علیه رسانه‌های هتاک و سخیفی نظیر شارلی ابدو اقدامات رسانه‌ای و حقوقی انجام دهند تا از شرافت و حیثیت خود دفاع کنند، اظهار کرد: اما اینکه رییس جمهور فرانسه که البته سابقه وی و کشور فرانسه در اسلام ستیزی و اسلام هراسی به خوبی مشخص است، وارد این ماجرا شده و از این نشریه سخیف حمایت می کند، حاکی از یک جریان سازی پیچیده است.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان با اشاره به سابقه فرانسه در عرصه اسلام هراسی و اسلام ستیزی در نقاط مختلف جهان، خاطرنشان کرد: رییس جمهور کشوری که مدعی انسان مداری و احترام به انسانیت و مدعی دموکراسی است در کمال وقاحت و گستاخی از توهین به مقدسات بیش از یک میلیارد انسان در جهان و چندین میلیون نفر از ملت خود حمایت می‌کند و این نشان دهنده توخالی بودن ادعاهای فرانسه در زمینه دموکراسی است.

حجت الاسلام ریاحی بر ضرورت موضع گیری قاطعانه وزارت امور خارجه در مقابل اقدام گستاخانه رییس جمهور فرانسه تأکید کرد و گفت: توهین به مقدسات مسلمانان راهبردی برای سنجش پایبندی جوامع و دولتمردان به مقدسات اسلام است، به همین دلیل ضروری است که هم مردم و هم دولتمردان و شخصیت‌های سیاسی نسبت به این اقدامات واکنش جدی و قاطعانه نشان دهند تا کسی خیال نکند نسبت به مقدسات اسلام بی تفاوت هستیم.

مدیر مسؤول نشریه ریاح در ادامه تصریح کرد: دشمنان باید بدانند موضع گیری علیه اسلام و مسلمانان و تقابل با اسلام برای آنها هزینه دارد و البته ما نباید به روش‌های خبیثانه و غیراخلاقی و غیرانسانی آنها عمل کنیم، اما تحریم کالاهای فرانسوی، کاهش روابط تجاری و سیاسی با فرانسه و مسائلی از این دست می‌تواند پیام واضح و روشنی برای دشمن داشته باشد./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
صادقی
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
درود بر این روحانی جوان انقلابی
3
0