۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۶۷۲۲۳
صنعاء:

آمریکا و ائتلاف سعودی مسؤول ترور وزیر یمنی هستند

آمریکا و ائتلاف سعودی مسؤول ترور وزیر یمنی هستند
رییس کمیته عالی انقلاب یمن، آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول ترور «حسن محمد زید» وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی دانست.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که آمریکا و ائتلاف سعودی مسئول ترور شهید حسم محمد زید هستند.

الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: «شهید حسن زید با پیوستن به ائتلاف عربی علیه یمن مخالفت کرد و موضع ثابتی برای حمایت از وطن اتخاذ کرد، و همین امر سبب شد که این ائتلاف برای کسی که او را به قتل برساند، جایزه تعیین کند».

وی افزود: «ما آمریکا را مسئول قتل حسن محمد زید می‌دانیم همچنانکه ائتلاف متجاوز (سعودی) نیز مسئول این قتل است چرا که قتل او پس از تعیین جایزه و مبلغ مالی صورت گرفت و اعلام این جایزه نشان‌دهنده اصرار ائتلاف برای قتل اوست و آن‌ها این قتل را انجام داده‌اند».
 
افراد مسلح ناشناس روز سه‌شنبه (دیروز) «حسن محمد زید» وزیر امور ورزش و امور جوانان دولت نجات ملی یمن را در صنعاء به شهادت رساندند.

در همین ارتباط، عربستان سعودی حدود سه سال پیش با ارائه لیستی ۴۰ نفره از افراد وابسته به جنبش انصارالله یمن اعلام کرده بود، به هر کسی که هرگونه اطلاعاتی برای بازداشت این افراد ارائه دهد، جایزه می‌دهد./د102/ف
ارسال نظرات