۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۶۷۲۶۶
در پی قتل یک سیاه پوست دیگر در امریکا؛

آتش اعتراضات ضدتبیعض نژادی در فیلادلفیا شعله ور شد

آتش اعتراضات ضدتبیعض نژادی در فیلادلفیا شعله ور شد
با کشته شدن یک جوان سیاه پوست دیگر در فیلادلفیای آمریکا، دامنه ناآرامی‌ها و تظاهرات در این کشور بار دیگر گسترده تر شده است.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، به دنبال کشته شدن یک مرد سیاه پوست به دست پلیس فیلادلفیا، این شهر شامگاه سه شنبه نیز شاهد تظاهرات بود.
 
بنابر گزارش ها این تظاهرات به خشونت، و غارت چندین فروشگاه کشیده شده است. تظاهرات در محله «وست فیلادلفیا»، محل زندگی «والتر ولاس جونیور» شروع شد. این جوان 27 ساله سیاه پوست بعد از ظهر دوشنبه به دست دو نیروی پلیس به قتل رسید.

ویدیو منتشر شده در شبکه های اجتماعی، پلیس دستکم 10 گلوله به سمت «والاس» شلیک می کند؛ دو مأمور پلیس از او می خواهند چاقویی که در دست دارد را زمین بیاندازد و سپس با شلیک گلوله او را به قتل می رسانند؛ این در حالی است که در این ویدیو هیچ چاقویی در دست قربانی دیده نمی شود. خانواده قربانی با محکوم کردن این حادثه گفته اند پسرشان از مشکلات روانی رنج می برده؛ و پرسیده اند چرا پلیس به جای روش های دیگر به وی شلیک کرده است؟
 
قتل این جوان سیاه پوست تظاهرات گسترده ای در پی داشته که به خشونت، غارت و زخمی شدن دستکم 30 نیروی پلیس انجامیده است. شهرداری فیلادلفیا از گارد ملی آمریکا درخواست کمک کرده است.

از چندی پیش با کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس، اغلب ایالات های آمریکا صحنه ناآرامی ها و تظاهرات گسترده و بی سابقه شده است. تظاهر کنندگان از جمله به تبعیض نژادی گسترده و خشونت پلیس معترض هستند. تحلیلگران و مقامات مختلف نسبت به وقوع جنگ داخلی و ناآرامی گسترده و مسلحانه به ویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن هشدار داده اند./ت302/ف
ارسال نظرات