۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۶۶۷۲۸۷
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

جوامع اسلامی هتاکان به مقدسات را تحریم سیاسی و اقتصادی کنند

جوامع اسلامی هتاکان به مقدسات را تحریم سیاسی و اقتصادی کنند
آیت الله فقیهی خواستار قطع روابط سیاسی و اقتصادی جوامع اسلامی با کشور‌های اهانت کننده به مقدسات الهی شد و گفت: امت اسلام نسبت به اهانت غربی‌ها بی تفاوت نباشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در درس اخلاق خود، با بیان اینکه رییس جمهور فرانسه به عنوان آزادی بیان، اهانت به پیامبر را تأیید کرده است، گفت: بیش از دو میلیارد پیرو پیامبر اسلام  هستند و این آزادی بیان در اهانت به پیامبر بی معناست.

آیت الله فقیهی بیان کرد: به هر میزان قدرت و نفوذ اسلام و پیامبر اکرم(ص) در جوامع بشری بیشتر شود، دشمنان و غربی ها به همان میزان به اسلام هراسی و اسلام ستیزی روی خواهند آورد و آنها با اهانت خود به پیامبر اسلام(ص) قلب بیش از دو میلیارد مسلمانان جهان را جریحه دار کردند.

وی با بیان اینکه منطق و عقل حکم می‌کند که اهانت به هیچ عنوان صحیح نیست، گفت: همان گونه که نباید به یپامبران الهی اهانت و بی حرمتی شود، همچنین نباید به انسان های دیگر اهانت شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: در اسلام آبروی هر فرد محترم است و هر فردی شخص دیگر را مورد هتک حرمت و اهانت قرار داد، باید آن فرد جریمه و تعزیر شود.

آیت‌الله فقیهی ابراز داشت: غربی ها اهانت به پیامبر اسلام(ص) را این گونه توجیه کردند که به حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) و حضرت ابراهیم(ع) نیز اهانت می شود؛ اما به سبب قانون آزادی بیان به این اهانت ها کاری نداریم در حالی که پیامبران اولوالعزوم الهی بالاترین هستند.

وی گفت: باید تمام مسلمانان، مسیحیان و یهودیان و ادیان الهی باهم متحد شوند و با ممالکی که به مقدسات آنها توهین می کنند از منظر فرهنگی و اجتماعی برخورد کرده و کالاهای تجاری آنها را تحریم کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: در فرانسه خود را مهد آزادی می نامد، اهانت به یک فرد را جرم می دانند؛ اما اهانت و هتک حرمت به مقدسات ادیان الهی را جرم نمی دانند.

استاد درس خارج حوزه تأکید کرد: باید جوامع اسلامی و ادیان الهی با هم متحد شوند و کشورهایی که به مقدسات ادیان الهی اهانت کردند را مورد تحریم اقتصادی قرار دهند و روابط سیاسی و اجتماعی خود را با این کشورها قطع کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به ضرورت صبر و استقامت در مشکلات زندگی اشاره کرد و گفت: اگر انسان ها احاطه و آگاهی به عاقبت امور خود داشته باشند، صبر و تحمل در برابر مشکلات برای آنها آسان می شود.

وی گفت: رهبر انقلاب به مسؤولان گوشزد کردند که مشکلات جامعه و راه حل آنها را با مردم در میان بگذارید؛ از این رو مردم امیدوار خواهند شد و تحمل مشکلات جامعه برای مردم آسان خواهد شد و همچنین رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که مردم را ناامید نکنند؛ زیرا افرادی مردم نا امید می کنند خیانت به ملت می کنند.

استاد درس خارج حوزه علیمه قم با بیان این که وظیفه مسؤولان در برابر مشکلات، امیدوار کردن مردم به آینده است، بیان کرد: زمانی که مسؤوولان مشکلات را برای مردم بیان نمی کنند و هیچ مسؤولی پاسخگوی آنها نیست و مردم نمی دانند این مشکلات چه زمانی برطرف می شود، تحمل این مسائل برای ملت سخت خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: امام خمینی(ره) از هیچ قدرتی در جهان ترس و واهمه نداشت و در راه خود استقامت کرد و به مبارزه خود ادامه داد؛ چون یقین و  اطمینان به پیروزی داشت و همین روحیه نیز در رهبر معظم انقلاب وجود دارد و با قدرت در برابر دشمنی های استکبار جهانی  ایستادگی می کنند./998/پ202/ق

ارسال نظرات