۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۶۶۵۶۱۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

صاحبان تریبون اجازه ندارند با سخنان خود مردم را دچار یأس از نظام کنند

صاحبان تریبون اجازه ندارند با سخنان خود مردم را دچار یأس از نظام کنند
آیت الله فقیهی با بیان اینکه ایجاد یأس و نامیدی مردم از نظام اسلامی حرام است، تأکید کرد که صاحبان تریبون اجازه ندارند با سخنان خود سبب یأس مردم از نظام شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در درس اخلاق خود، به ضرورت صبر و استقامت در مشکلات زندگی اشاره کرد و گفت: در دعای مکارم اخلاق آمده است که پیامبر اسلام(ص) درباره تفسیر صبر می پرسد و جبرئیل در جواب می گوید در دشواری هایی که در زندگی پیش می آید، آسوده خاطر باشید و همان گونه در زمان غنا و بی نیازی سپاسگزار خداوند هستید، در صورت تنگدستی شاکر خداوند باشید و زبان به شکوه و شکایت از خداوند بلند نکنید.

آیت الله فقیهی بر ضرورت حفظ احترام مراجع تقلید عظام تأکید کرد و گفت: مبلغان و روحانیون باید به این نکته توجه داشته باشند که مراجع تقلید مشکلات زیادی را تحمل کردند تا به مقامات عملی و معنوی والایی رسیدند و مقبولیت اجتماعی پیدا کردند؛ از این رو باید احترام مراجع تقلید و فضلا  حفظ شود و مورد بی احترامی واقع نشود.

وی با انتقاد از بی حرمتی به مراجع عظام تقلید در برخی روزنامه های کشور گفت: در برخی از اخبار مطالبی مشاهده می شود که بی احترامی به مراجع تقلید و شخصیت های علمی حوزوی در بر داد و اگر این بی احترامی گسترش یابد به ضرر دین و نظام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مراجع تقلید حامی تقویت نظام اسلامی هستند، افزود: گسترش بی احترامی و توهین به مراجع به ضرر نظام اسلامی است و از این رو باید احترام و شخصیت مراجع عظام تقلید باید حفظ و صیانت شود.

آیت الله فقیهی با انتقاد از سخنان برخی منبریان گفت: منبری ها بدین نکته توجه داشته باشند که آیا سخنانشان به نفع اسلام یا ضرر اسلام است یا این که مطالب آنها سبب تقویت یا تضعیف نظام اسلامی می شود.

وی با بیان اینکه منبریان نباید طبق ذائقه مخاطبان سخنان خود را ارائه دهند، گفت: آیا این مطلب در منبرها بیان شود که نظام اسلامی در بن بست اقتصادی قرار دارد و تا سقوط پیش می رود،حرف متین و درستی است؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: اگر سخنان منبریان سبب یأس و ناامیدی مردم نسبت به نظام اسلامی شده و مسؤولان کشور و تضعیف نظام شود، این سخنان نامطلوب و حرام است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر منبریان و سخنرانان ما واقعا دلسوز نظام هستید پیشنهادهای اصلاحی خود را به قوه مجریه، قوه قضاییه و قوه مقننه بدهند تا وضعیت معیشتی مردم بهبود شود نه اینکه سخنان آنها سبب ایجاد نامیدی مردم از نظام اسلامی شود./998/پ202/ق

ارسال نظرات