۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۶۷۲۹۷
حجت الاسلام والمسلمین جلالی:

ایران اسلامی، الگوی وحدت اسلامی در جهان است

ایران اسلامی، الگوی وحدت اسلامی در جهان است
مازندران - نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را الگوی وحدت اسلامی در جهان معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به آغاز هفته وحدت، وحدت بین مذاهب را یکی از مهم ترین و ضروری ترین نیازهای امروز جامعه اسلامی برای مقابله با توطئه های دشمنان عنوان کرد.

وی با بیان این که وحدت و همبستگی امت اسلامی همواره یکی از مهم ترین دغدغه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود، افزود: امام راحل با نامگذاری هفته ای به نام هفته وحدت بسترهای لازم را برای تحقق وحدت عملی امت اسلامی را فراهم کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که یکی از بهترین راه های کوتاه کردن دست دشمن از دخالت در امور داخلی کشورهای اسلامی، وحدت میان مسلمانان است، تصریح کرد: تا زمانی که اختلاف و تفرقه میان مسلمانان وجود داشته باشد دشمن همچنان به سوء استفاده و دخالت در امور کشورهای اسلامی ادامه خواهد داد.

نائب شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امت اسلامی مشترکات بسیاری برای رسیدن به وحدت عملی در اختیار دارند، تصریح کرد: مسلمانان باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرهای سطحی در سایه قرآن، سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) به یک اجماع جهانی دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی، مهم ترین هدف دشمن را ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: برای دشمن شیعه و سنی فرقی ندارد و به همین دلیل همه توان خود برای تفرقه میان مسلمانان به کار گرفته است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن از اختلاف میان مسلمانان نفع زیادی می برد، بیان داشت: متأسفانه برخی سران کشورهای به اصطلاح اسلامی منطقه نیز که خود را داعیه دار اسلام می دانند بر خلاف وحدت اسلامی گام بر می دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عملکرد ارتجاع عرب منطقه کاملاً در تضاد با سیره پیامبر گرامی اسلام است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز سعودی ها به پیاده نظام استکبار و صهیونیسم جهانی در منطقه تبدیل شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرچم دار وحدت و همبستگی در جهان معرفی کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قدم های بسیار خوبی برای تقویت وحدت میان مسلمانان برداشته شده است.

وی با بیان این که متأسفانه برخی کشورهای مسلمان منطقه در خلاف مسیر وحدت میان مسلمانان گام بر می دارند، گفت: وضعیت امروز دنیای اسلام نتیجه عملکرد نادرست سران این کشورهای به اصطلاح اسلامی است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نماد و الگوی وحدت اسلامی در جهان به شمار می رود، بیان داشت: بسیاری از مذاهب اسلامی در کشورمان با برابری و برادری در حال زندگی هستند و این خود پیام روشنی برای ملت های جهان است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با محکوم کردن اهانت رییس جمهور فرانسه به ساحت نبی مکرم اسلام، بر ضرورت وحدت اسلامی به منظور پاسخگویی قاطع به این اهانت آشکار اروپایی ها تأکید کرد و گفت: کسانی که در برابر این گونه هتاکی ها سکوت می کنند به طور حتم خائن به دین و اسلام هستند./950//310/خ

ارسال نظرات