۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۶۷۲۹۸
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

کنفرانس وحدت از ابتکارات انقلاب اسلامی است

کنفرانس وحدت از ابتکارات انقلاب اسلامی است
تهران - حجت الاسلام والمسلمین شهریاری کنفرانس وحدت از ابتکارات انقلاب اسلامی دانست و گفت: امسال بیش از ۳۵۰ شخصیت برجسته جهان اسلام در این کنفرانس سخنرانی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، صبح امروز در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: شیوع ویروس کرونا سبب شد نتوانیم امسال همانند سال های گذشته کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را به صورت حضوری برگزار کرده و در خدمت مهمانان باشیم و امسال برای اولین بار است که کنفرانس وحدت اسلامی به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

وی افزود: فعالیت های سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در شرایطی برگزار می شود که جهان اسلام با تحولات سریع و پیچیده ای مواجه است و بیش از هر زمان دیگر به وحدت نیازمند است؛ وحدت امت اسلامی نه یک تاکتیک بلکه یک راهبرد است که قرآن کریم به عنوان شاخص تعیین کرده و ظرفیت جوامع اسلامی به قدری عظیم است که بتواند مسلمانان را به این آرمان بزرگ برساند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری بیان داشت: امروز دشمنان جهان اسلام و سرویس های اطلاعاتی آنان بخصوص استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی سعی می کنند با ترور، تکفیر، نزاع و ... موجبات اختلاف را در جوامع اسلامی پدید آورند و در آخرین اقدامی که صورت گرفت عادی سازی روابط با این رژیم منحوس بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از ابتکارات انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: رهبر کبیر انقلاب از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را هفته وحدت نام نهادند تا فرصتی برای اخوت و دوستی مسلمانان با یکدیگر و تاکید بر گفتگوی عالمانه و عقلانی باشد.

وی ادامه داد: کنفرانس اسلامی به دنبال ترویج اصول و ارزش های اسلامی و پیشگیری از جنگ، تنازع، تعصبات کور، افراطی گری و توهین به مقدسات است؛ امسال با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی با شکوه تر از جلسات گذشته برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری گفت: در این کنفرانس بیش از ۱۶۱ سخنران خارجی از ۳۶ کشور و بیش از ۹۲ سخنران داخلی که همگی از شخصیت های برجسته هستند در رابطه با مسائل مهم جهان اسلام به سخنرانی خواهند پرداخت و جمع این سخنرانان بالغ بر ۳۵۰ سخنران خواهد بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فراخوان مقالات دانشگاهی و حوزوی با محوریت همکاری جوامع اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا، رونمایی از چند کتاب، رونمایی از دو فعالیت رسانه ای با عنوان رادیو وحدت و ویکی وحدت، برگزاری نشست های علمی و ... از جمله فعالیت های این کنفرانس به شمار می رود./۸۱۳/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات