۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۳۵۴

واکنش نهادهای فرهنگی و مذهبی مشهد در قبال توهین به اسلام

واکنش نهادهای فرهنگی و مذهبی مشهد در قبال توهین به اسلام
خراسان رضوی - حوزه علمیه خراسان، تشکل های مذهبی، نخبگان و دانشجویان در مشهد باصدور بیانیه و تجمع اعتراض آمیز نسبت به هتک حرمت پیامبر توسط رییس جمهور فرانسه اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در پی توهین کاریکاریتوریست فرانسوی به پیامبر اعظم(ص) و حمایت رئیس جمهور فرانسه از وی و هتک حرمت رسول خدا تشکل های مذهبی، نخبگان و دانشجویان و مردم با برگزاری تجمعات و صدور بیانیه این اقدام را محکوم کردند.

بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان در محکومیت هتک حرمت پیامبر اسلام توسط رئیس جمهور فرانسه

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ؛

می خواهند نور خدا را با دهان‌هایشان خاموش کنند! در حالی که خدا کامل‌کننده نور خود است، گرچه کافران خوش نداشته باشند؛ اوست که پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان پیروز کند، گرچه مشرکان خوش نداشته باشند.   (سوره مبارکه صفّ، آیات 8 و 9)

در میانه قرن ششم میلادی و در روزگاری که بشر در تیرگی‌ها و آلودگی‌های قرون وسطی غرق می‌شد، انوار هدایت الهی تابیدن گرفت و پیامبری معظّم مبعوث شد که منادی رحمت، انسانیّت و کرامت بود؛ آخرین رسول الهی که وجود عظیم‌الشّأنش، اشرف مخلوقات و فخر بشریّت و آیین متکامل و متعالیش، رهنمای همه آزادگان و رهپویان انسانیّت است.

نورانیّت حضرت شمس‌الضّحی و صحیفه ارجمندش، قرآن کریم، از همان نخستین روزهای طلوع دین مبین اسلام، چشم نحس و نجس خفاشان و شب‌زدگان را چنان آزرد که از همان دوران تاکنون، با انواع ترفندها و توطئه‌ها در صدد خاموش کردن نور خدا برآمدند؛ غافل از آنکه: چراغی را که ایزد برفروزد، هر آنکس پف کند ریشش [و ریشه‌اش] بسوزد!

مسجدیان استان‌های خراسان، این فداییان رسول‌الله صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و آیین نجات‌بخش و انسان‌سازش، توهین به ساحت قدسی آن حضرت و جریحه‌دار نمودن قلوب صدها میلیون مسلمان آزاده را شدیداً محکوم نموده و اعلام می‌دارد:

  1. یقیناً دست‌های آلوده و خبیث استکبار و صهیونیسم پلید، گردانندگان اصلی عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی هتک حرمت پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم هستند و امّت مسلمان نبایستی خطّ اصلی مبارزه با کانون فتنه را گم کنند؛ دشمن اصلی و اوّلی مسلمانان و آیین و مقدّسات ایشان، رژیم خونخوار صهیونیست و آمریکای جنایتکار هستند که بایستی همواره آماج تنفّر و انتقام‌جویی مسلمانان باشند.
  2. دولت جمهوری اسلامی ایران نبایستی صرفاً به محکومیّت این اقدام موهن و جنایت سازمان‌یافته بر علیه عزّت و کرامت انسانی بسنده کند؛ بلکه بایستی ضمن اعمال تحریم شدید برای ورود کالاهای فرانسوی، رژیم منحوس و دست‌نشانده فرانسه و خصوصاً شخص رئیس‌جمهور منحرف و مزدورش را بابت این جسارت و جنایت در محاکم بین‌المللی مورد شکایت و پیگرد قرار دهد.
  3. مردم مسلمان و غیور ایران اسلامی، هم‌نوا با تمامی مسلمانان و آزادگان جهان و کوبنده‌تر از همیشه، ندای آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی، تحت لوای هدایت حضرت خاتم‌الانبیاء را سر داده و در تحریم کالاهای فرانسوی و ضربه به کیان اقتصادی و سیاسی آن رژیم، مطالبه‌گر و نیز همگام مسؤولین باشند.
  4. خردمندان و صلح‌جویان اروپا، خصوصاً مسلمانان و جوانان حق‌طلب آن سامان، با قیام بر علیه تمامیّت زر و زور و تزویر حاکمان صهیونیست رژیم‌های غربی، فریاد عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی واقعی را سرداده و دامن ممالکشان را از این جرثومه‌های ننگ و نیرنگ پاک نمایند.
  5. رسالت مراجع معظّم، علمای اعلام و اولیاء حوزه‌های علمیه است که با غیرت الهی، عزم پولادین و مصمّم‌تر از قبل، سرداران و سربازان جنگ نرم بر علیه فرهنگ منحطّ غرب و نظام سلطه را پرورش داده و با نبرد بی‌امان در عرصه‌های نظریه‌پردازی دینی و مقابله با شبهات، عقبه فکری و فرهنگی تمدّن نوین اسلامی را بنیان گذارند.

بی‌تردید این اقدامات شرم‌آور، برای مرتکبین خبیثش جز رسوایی و ننگ ثمره‌ای نداشته و صفوف دشمن‌شکن و کفرستیز مسلمین را محکم‌تر از همیشه متشکّل می‌نماید و امواج و افواج اسلام‌خواهی را در ملّت‌های جهان، خصوصاً مردم فرانسه، پرشورتر خواهد کرد.

یا رسول الله! ای مظلوم مقتدر! و ای جان جهان!

ارواح همه عالمیان به فدایت!

ما سربازان کوچک آخرین وصیّ تو، حضرت صاحب‌الزمان عجّل‌الله‌فرجه‌الشّریف بر عهدی که با جان بسته‌ایم وفادار می‌مانیم و در رکاب ولیّ آخرالزمانی تو، حضرت امام خامنه‌ای حفظه‌الله، تا آخرین قطره خون بر سر پاسداری از آیین مبارک و نورانیت جان می‌فشانیم و به حول و قوّه الهی، تا سرنگونی کامل همه ارکان کفر و طاغوت از پای نخواهیم نشست، ان‌شاءالله...

بیانیه مکتب نرجس در محکومیت توهین به پیامبر

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ ۚ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِكُمْ ۚ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا ۗ وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ.ال عمران/14

 الهم صل علی محمد وال محمد

ما مسلمانان جهان اسلام مفتخریم که پیرو محمد رسول الله هستیم؛ رسولی که پیام آور محبت و صلح ودوستی ست. ویقین داریم عزم معاندان بر جسارت‌ و توهین نمی تواند غباری بر چهره پر فروغ اسلام عزیز و پیامبر رحمت بنشاند و وعده خداوند در یاری انبیاء  و مؤمنان و خنثی کردن توطئه بد اندیشان عملی خواهد شد.

اما پیروان نبی مکرم اسلام ص به هوش باشید.

یک سوال: آیا اهانت کنندگان به ساحت مقدس پیامبراسلام(ص) نمی دانستندبا توهین به ایشان با واکنش اعتراضی کل مسلمانان در دنیا مواجهند؟ پس چرا اقدام به این کار موهن کردند؟ و همه عزم مسلمین را بر رفع توهین تجمیع کردند؟

بیانیه بسیج دانشگاه آزاد اسلامی در محکومیت توهین به پیامبر

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

می‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا نور خود را کامل خواهد گردانید اگر چه کافران ناخشنود باشند.

پیامبر اکرم (ص) رسالت و مبّشر انسانیت و معلم همیشه آموزنده اخلاق، مهربانی و دشمن ظلم و آموزگار ظلم ستیزی که در طول عمر پر برکتشان اعاده حق از ظالمان و مستکبران زمان و منافقان نموده و برای تعلیم معنویت و انسانیت در سراسر جهان مبعوث گردیده بود.

دین و رسالت پیامبر اکرم (ص) جز برای آزادگی و حق نبوده و نیست و نخواهد بود هدف از چنین دشمنی‌هایی چیزی جز مبارزه با انسانیت نیست و شاهد امثال آن به اسارت و بردگی گرفتن انسان‌های مظلوم جهان است.

قلم‌ های زهرآگین، زبان‌های دشنام‌دهنده و حرکت های اختلاف افکن که در کشورهای غربی طی سال های گذشته بارها مشاهده شده است، بار دیگر عواطف و احساسات همه مسلمانان بلکه همه موحدین و متدینین را جریحه دار و آزرده ساخت و حکایت از سقوط مدعیان تمدن و انسانیت دارد.

 بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد  ، ضمن اعلام انزجار از این اقدام موهن و ننگین و خباثت بار  که مصداق بارز توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده و نیز نقض روشن مفاد ۱و ۱۸  اعلامیه حقوق بشر و نیز نقض بخش نخست از بند سوم ماده ۱۹ میثاق نامه بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است که نشریهدموهن فرانسوی علیه پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) که مطابق ماده ۳۲ قانون آزادی مطبوعات فرانسه هم جرم به شما میرود ، این اقدام را در تمام سطوح بین المللی محکوم مینماید و به تمامی مراجع مربوط ملی و جهانی جهت پیگرد و مجازات عاملان این اهانت زشت و زننده درخواست رسمی خود را اعلام میدارد.

در انتها ضمن اشاره به ادعای رئیس جمهور کشور فرانسه مبنی بر آزادی اهانت به مقدسات در راستای آزادی بیان بر خود لازم میدانیم که یادآور حوادث جعلی و دروغینی چون هولوکاست شویم که گویی آزادی بیان در این مورد صدق نکرده و مجازات های سنگینی در انتظار منتقدین این امر در کشور فرانسه می‌باشد.

نور هدایت الهی و نبوت کریمانه پیامبر مهر و رحمت، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم مستدام و گرامی باد.

برگزاری مسابقه «من پیامبر را دوست دارم» توسط جنبش دانش آموزی

مسابقه «من پیامبر را دوست دارم» توسط اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی ویژه نوجوانان دختر و پسر استان خراسان رضوی برگزار می شود و علاقه مندان برای شرکت در مسابقه باید زیباترین جمله ای که از پیامبر(ص) یا درباره پیامبر(ص) را شنیده اند به شماره پیامک ۳۰۰۰۱۸۶۲۶۳ ارسال کنند.

به هر نفر یک کد شرکت در مسابقه ارسال خواهد شد و بعد شرکت کنند برای کسب امتیاز باید کد مخصوص خود رو به هوادار های خود که آن ها هم باید دانش آموز باشند، بدهند وکدی که در اختیار دارند رو برای ما به همون شماره پیامک کنند و کسانی که بیشترین هوادار را داشته باشند برنده مسابقه خواهند بود .

علاقه مندان از ۵ تا ۲۰ آبان ماه برای شرکت در این مسابقه فرصت دارند و جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۰۵۱_۳۲۲۲۶۲۶۳ تماس گرفته و یا پیام رسان ها به آدرس  @jonbesh_ir  و @jonbesh_razavi مراجعه کنند؛ چه شرکت کننده و چه هوادار باید نام و نام خانوادگی، پایه تحصیلی، نام مدرسه و نام شهرتون رو در ابتدای پیامک ذکر کنند و .

4جایزه ۱۰ میلیون ریالی، 4 جایزه ۷ میلیون ریالی، ۴ جایزه ۵ میلیون ریالی، ۴ جایزه ۳ میلیون ریالی و 10 جایزه مخصوص هواداران به ارزش ۲ میلیون ریال از جوایز این مسابقه است./864/ت304/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات