۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۶۷۰۷۲
آیت الله صدیقی:

اصل مهدویت خواست عموم بشر است

اصل مهدویت خواست عموم بشر است
خراسان رضوی - امام جمعه موقت تهران با اشاره به برقرای امنیت جهانی توسط ولی عصر(عج) در جهان، گفت: بشریت تشنه عدالت، امنیت، محبت و برچیده شدن تبعیض است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در حرم مطهر رضوی گفت: وجود ولی عصر(عج) پاسخگویی به فطرت ها است.

وی به برقرای امنیت جهانی توسط ولی عصر(عج) در جهان اشاره کرد و افزود: بشر به دنبال کمال مطلق و برقراری عدل و قسط و بدون هیچ تبیعیض است همچنین دوست دارد همه را دوست داشته و همه او را دوست داشته باشند، همه نگران آشوب و جنگ، تخریب و غارت هستند، پرستش یک حقیقت مطلق و برقرای امنیت روحی، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و بین المللی آرزو است و امنیت بسان چشمه ای است که همه تشنه او هستند.

آیت الله صدیقی بیان داشت: همه انسان ها در قلب خود عدل را دوست دارند و از ظلم و بیداد منزجر هستند و آرزو دارند روزی را ببینند که ظالمی قدرت ظلم ندارد؛ حاکم جور هوس بشریت هستند و با عقل و منطق با بشریت برخورد نکردند این که در پذیرش مسؤولیت ها یک مشت افراد وابسته به بیگانه، خودخواه و مال اندوز را به جای انسان های کاردان و حفیظ و علیم بگذارد، ظلم است و پیکر یک جامعه را زشت نشان می دهد چون فطرت انسان ها به دنبال ارزش ها از جمله عدالت، اخوت، انسجام بشر و پرستش خدا است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که اصل مهدویت خواست عموم بشر است، ابراز کرد: بشریت تشنه عدالت، امنیت، محبت، مهربانی عمومی و برچیده شدن تبعیض است و خداوند نیز چون حکمت دارد این نیازها را بدون پاسخ نگذاشته است و در سوره انبیا بیان می کند که حکومت صالحان وعده پروردگار است؛ این صالحان حضرت حجت و امام زمان ما است.

وی به وعده الهی برای عشاق حضرت مهدی در سوره نور اشاره و اظهار کرد: قرار دادن صالحان به عنوان خلیفه الهی در روی زمین، تحقق و عملی شدن دین توسط ولی خدا، قطعی شدن امنیت جهانی و تبدیل خوف به امنیت و برچیده شدن بردگی غیرخدا و تحقق عبدویت و آزادی مطلق را خداوند در این سوره وعده داده است.

آیت الله صدیقی به تکلیف ما در عصر غیبت اشاره و بیان داشت: ما باید خود را وقف اهل بیت و امام زمان کنیم، اگر بنا باشد جان بدهیم مانند رزمندگان جان دهیم و دست در دست امام بگذاریم، امروز نائب امام زمان پرچم را در دست گرفته است پس به دستورات و اوامر ایشان گوش جان بسپاریم./864/پ210/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات