۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۶۷۳۵۸
آیت الله علم الهدی:

مردم نباید نگران هزینه درمانی خود باشند

مردم نباید نگران هزینه درمانی خود باشند
خراسان رضوی - امام جمعه مشهد با تأکید بر ضرورت توجه به وضع معیشتی مردم، گفت: اگر اعمال محدودیت ها صورت می گیرد لااقل هزینه های غربالگری باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در دیدار علیرضا رمزی، سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ما در مسئله ی کرونا دچار مشکل شده ایم و برای جامعه وضع استیصال پیش آمده است؛ در مسئله غربالگری می توانیم قوی تر عمل کنیم زیرا این روزها ابتلاء بیشتری اتفاق می افتد که مستلزم همکاری تمام دستگاه ها است.

وی افزود: اگر بخواهیم نسبت به گذشته بررسی کنیم با این که ویروس گسترش بیشتری پیدا کرده است اما ما هم نسبت به روش درمان آگاه تر شده ایم. بیمه سلامت نقش بسیار مهمی در جامعه دارد و خواهد داشت زیرا اگر همه مردم دارای بیمه سلامت باشند دیگر نگران هزینه ها نیستند و به بیمارستان مراجعه می کند تا از بیماری خودشان مطلع شوند و درمان گردند. در قرارگاه مواسات که به دستور مقام معظم رهبری انجام شد در حاشیه شهر پیشنهاد دادیم تا مردم مناطق محروم که دچار فقر امکانات بهداشتی هستند غربالگری شوند تا جلوی گسترش بیماری کرونا گرفته شود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: از شما عزیزان می خواهم توجه ویژه ای به کادر درمان داشته باشید و برای راحتی کار این عزیزان، غربالگری گسترده ای انجام بدهید؛ متاسفانه شرایط اقتصادی هر استان به خاطر بیماری کرونا دچار مشکل شده است که تصمیمات در خصوص اعمال محدودیت ها باید بر اساس شرایط هر استان باشد، نمی شود به مردمی که دچار مشکل اقتصادی هستند امر و نهی کنیم و از طرفی هزینه های غربالگری راهم نیز خودشان متقبل شوند.

امام جمعه مشهد در پایان بیان کرد: بسیاری از مردم به خاطر تعطیلی های پی در پی و اعمال محدودیت ها دچار وضع اقتصادی بسیار بدی شدند، اگر اعمال محدودیت ها صورت می گیرد لااقل هزینه های غربالگری باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرد، نمی شود همه جا را تعطیل کرد بلکه باید پروتکل های بهداشتی انجام شود؛ شما عزیزان پیگیر باشید تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری هم سلامت مردم به مخاطره نیافتد و هم وضع اقتصادی مردم بیش از این دچار مشکل نشود./864/د102/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات