۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۶۶۷۳۹۵
امام جمعه موقت کاشان:

تجلی رحمت خداوند در وجود پیامبراکرم است

تجلی رحمت خداوند در وجود پیامبراکرم است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: نخستین جمله قرآن در رابطه با معرفت الله است و خداوند خود را با صفت رحمت معرفی کرده و تجلی رحمت خداوند در وجود پیامبراکرم(ص) است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد رضا اسلامی تبار، جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی برگزارشد، با تبریک میلاد با سعادت پیامبراکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع)، گفت: قرآن کتاب معرفت الله است و اگر قرآن نبود باب معرفت الله تا روز قیامت به روی بشریت بسته شده بود.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن تجلی پیدا کرده و خود را با صفات اش به بندگانش معرفی کرده است، افزود: خداوند را نمی‌توان از طریق ذات او شناخت، برای همین است که خود را با صفات و افعال معرفی کرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: نخستین جمله قرآن دررابطه با معرفت الله است و خداوند خود را با صفت رحمت معرفی کرده و تجلی رحمت خداوند در وجود پیامبراکرم (ص) است.

وی ادامه داد: پیامبراکرم (ص) به اندازه‌ای ظرفیت و عظمت دارد که همه انسان‌ها از برکت وجود حضرت بهره مند می‌شوند، چرا که او مظهر رحمت الهی است و وجودش به اندازه‌ای عظمت دارد که برای همه جهانیان و انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها رحمت است و یکی ازبهترین نمونه رحمت از جانب پیامبراکرم (ص) هدایت است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از نمونه‌های وجود پیامبراکرم (ص) محبت و مهربانی حضرت است که این نیز از اعجاز‌های وجود مقدس ایشان است و به مردم محبت داشت و مهربان بود و مهربانی حضرت محور جذب و مدیریت ایشان بود.

وی افزود: پیامبر ویژگی‌های زیادی داشت، مجاهد بزرگی بود و اخلاص زیادی داشت و علم، عبادت، تقوا و عصمت داشت، اما خداوند از بین همه ویژگی‌های پیامبراکرم (ص) اخلاق حضرت را برجسته کرده است که نشان دهنده اهمیت اخلاق است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: بعد از انجام واجبات و ترک محرمات، مقام و شخصیت اصلی انسان‌ها به اخلاق آن‌ها است، از این رو خداوند در قرآن می‌فرماید، در قیامت نزدیک‌ترین شما به من کسی است که اخلاق بهتری داشته باشد و انسان به هر میزان که اخلاق بهتری داشته باشد به پیامبراکرم (ص) نزدیکتر خواهد بود.

وی افزود: مقامات و مراتب انسان‌ها درقیامت براساس مقام‌های رسمی دنیا نیست، بلکه براساس ارزش‌های اخلاقی است و هرکس مراتب بالاتری از ارزش‌های اخلاقی را داشته باشد مقام او به پیامبراسلام نزدیکتر است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات