۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۶۷۴۱۹
در واکنش به کاریکاتور اهانت آمیز به پیامبر برگزار شد؛

تجمع اعتراضی و تظاهرات مقابل سفارت فرانسه در لندن

تجمع اعتراضی و تظاهرات مقابل سفارت فرانسه در لندن
سفارت فرانسه در لندن پایتخت بریتانیا، شاهد تظاهرات اعتراضی در رد اظهارات رئیس جمهور فرانسه و محکومیت انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر (ص) بود.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، لندن پایتخت فرانسه روز جمعه شاهد تجمع اعتراضی علیه فرانسه و اظهارات مکرون بود؛ معترضان با تجمع جلوی سفارت فرانسه در لندن، به اظهارات مکرون، رئیس جمهور فرانسه علیه اسلام، و نیز کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر (ص) اعتراض کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی مانند «خجالت بکش مکرون!» و «تحریم محصولات فرانسه» و نیز تهلیل و تکبیر سر دادند.
 
آن ها تصاویری در دست داشتند که مکرون را شیطان توصیف می کرد؛ همچنین تصاویر مکرون را به آتش کشیدند. معترضان گفتند تحقیر ادیان را نمی توان در راستای آزادی بیان به شمار آورد.
 
تظاهرات کنندگان همچنین خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شدند؛ همچنین یکی از آن ها در تأیید این تحریم – بصورت نمادین- شیشه عطر فرانسوی را روی زمین ریخت.
 
طی روزهای اخیر انتشار تصاویر و کاریکاتورهایی اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص)  در رسانه های فرانسه و نیز نصب آن ها جلوی ساختمان ها، موجی از خشم و غضب در جهان اسلام برانگیخت.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه چندین بار از انتشار این کاریکاتورها دفاع کرده و گفته کوتاه نخواهد آمد. این اظهارات وی خشم مسلمانان را دوچندان کرده و کارزار تحریم کالاهای ساخت فرانسه در کشورهای اسلامی به راه افتاده است.
 
 
 
ارسال نظرات