۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۶۷۱۷۰

تظاهرات ده‌ها هزار نفری مسلمانان بنگلادش علیه فرانسه

تظاهرات ده‌ها هزار نفری مسلمانان بنگلادش علیه فرانسه
ده‌ها هزار نفر از مسلمانان فرانسه، با حضور در تظاهرات علیه فرانسه خواستار تحریم کالاهای ساخت این کشور شدند.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ده ها هزار نفر امروز سه شنبه در داکا، پایتخت بنگلادش با حضور در تظاهرات علیه اهانت ها به پیامبر اسلام (ص) در فرانسه، خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شدند. شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین آدمک امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه را به آتش کشیده و خواستار محاکمه وی شدند. ماکرون از انتشار کاریکاتور اهانت آمیز به پیامبر اسلام به نام آزادی بیان حمایت کرده است.
 
به گفته پلیس بنگلادش، بیش از 40 هزار نفر در این تظاهرات که «حزب اسلامی آندولان» هماهنگی آن را بر عهده داشته، شرکت کرده اند.
 
تظاهرات ده ها هزار نفری مسلمانان بنگلادش علیه فرانسه

اظهارات اخیر ماکرون علیه اسلام و مسلمانان، و نیز حمایت از انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام (ص) موجی از خشم و انزجار در جهان اسلام راه انداخته، و از جمله، گروه های مختلف در شبکه های اجتماعی خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شده اند.

رییس جمهور فرانسه همچنین از برنامه دولت برای «اصلاح اسلام» خبر داده تا به زعم خود، شش میلیون مسلمان این کشور را با ارزش های جامعه فرانسه سازگار کند.
 
با نمایش کاریکاتورها در کلاس درس تحت عنوان آزادی بیان توسط یک معلم فرانسوی و سپس قتل وی، تنش ها دوباره اوج گرفت؛ ماکرون قتل این معلم را محکوم دانست اما در عین حال از انتشار کاریکاتورها حمایت کرد.
 
برخی کشورهای اسلامی مانند ایران و پاکستان سفیر فرانسه را احضار کردند؛ همچنین فراخوان هایی جهت تحریم کالاهای فرانسوی در کشورهای اسلامی منتشر شده است.
 
تظاهرات ده ها هزار نفری مسلمانان بنگلادش علیه فرانسه

عطاءالرحمن، از رهبران ارشد حزب اسلامی آندولان طی سخنرانی در مسجد «بیت المکرم»، محل آغاز تظاهرات در شهر داکا گفت: ماکرون یکی از چند رهبر در جهان است که شیطان را می پرستند.
 
وی از دولت بنگلادش خواست سفیر فرانسه را اخراج کند. حسن جمال، از دیگر رهبران این حزب نیز گفت: اگر سفیر فرانسه اخراج نشود، به ساختمان سفارت حمله می شود.

نسارالدین از دیگر سران حزب آندولان اظها داشت: فرانسه دشمن مسلمانان است، نمایندگان آنان نیز دشمنان ما هستند
 
گفتنی است، این تظاهرات پیش از رسیدن به سفارت فرانسه در داکا، توسط پلیس متوقف شده است. صدها نیروی پلیس با ایجاد مانع، سعی داشتند جلوی تظاهرات مسالمت آمیز معترضان را بگیرند./ت301/ف
 
تظاهرات ده ها هزار نفری مسلمانان بنگلادش علیه فرانسه
 
ارسال نظرات