۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۶۷۴۳۴
امام جمعه رامهرمز تأکید کرد؛

نقش مهم و تأثیرگذار طلاب علومی دینی در ارتقای وحدت اسلامی

نقش مهم و تأثیرگذار طلاب علومی دینی در ارتقای وحدت اسلامی
خوزستان - حجت الاسلام موسوی گفت: ما مسلمانان خدا، پیامبر، دین و کتاب مشترک داریم؛ همین عوامل مهم سبب ایجاد همبستگی و اتحاد در میان مسلمانان است.
حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، امام جمعه رامهرمز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک هفته وحدت، ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) در رابطه با نقش وجودی پیامبر اکرم (ص) در تاریخ اسلام بیان داشت: پیش از به دنیا آمدن پیامبر جهل همه جانبه‌ای بر دنیا حاکم بود؛ اما پس از به دنیا آمدن نبی مکرم اسلام (ص) ایشان مردم را به طریق حق هدایت کردند و در شرق و غرب عالم اثر گذاشتند؛ بنابراین وجود نبی گرامی اسلام (ص) نقش بی بدیل در تاریخ اسلام داشت.

امام جمعه رامهرمز با اشاره به مشترکات دینی مسلمانان در رابطه با اتحاد و همبستگی میان آن‌ها عنوان داشت: ما مسلمانان خدا، پیامبر، دین و کتاب مشترک داریم؛ همین عوامل مهم سبب ایجاد همبستگی و اتحاد در میان مسلمانان است.

حجت الاسلام موسوی در خصوص نقش پیامبر در ایجاد یکدلی و اتحاد میان ملسمانان افزود: به فرموده خداوند تبارک و تعالی نبی مکرم اسلام (ص) از بهترین مشترکات مسلمانان است و نقش به سزایی را در ایجاد اتحاد و همبستگی میان مسلمانان دارد.

وی با بیان اینکه طلاب همیشه تحت فرمان مربیان دینی خود بوده اند در خصوص آموزه‌های انبیا در این زمینه، گفت: مردم اعتقاد خاصی نسبت به طلاب و روحانیان دارند؛ بنابراین طلاب می‌توانند مانند گذشته با تبادل نظر و همفکری مردم را به سوی وحدت و همدلی سوق دهند./۹۴۵۴/ت310/ب1
ارسال نظرات