۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۶۷۴۸۵
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

دینداری تضمین کننده آرامش و امنیت جامعه بشری است

دینداری تضمین کننده آرامش و امنیت جامعه بشری است
تهران - نماینده ولی فقیه در استان همدان دینداری را ضامن رشد عقلانی بشر دانست و گفت: آرامش و امنیت در سایه دینداری کسب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، عصر امروز در سومین روز از برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: امروز در عالم یک فضای جدیدی ایجاد شده و ویروس منحوس شیطانی روابط اجتماعی و بین المللی را تحت الشعاع قرار داده است.

وی با بیان اینکه مردم امت واحد هستند و روش واحد تکوینی بر آنان حاکم است، ادامه داد: قوانین و ضوابط تکوینی حاکم بر عالم انسان ها واحد است و همه انسان ها از ضوابط واحدی بهره می برند؛ بنابراین در این عرصه هیچ فرقی بین انسان دیندار و بی دین نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به نقش دین در مسائل تکوینی اشاره و عنوان کرد: دین در خصوص مسائل تکوینی چارچوب های خاصی برای تصرف انسان تعریف می کند، برای مثال در عرصه اقتصادی دین تاسیس کننده نیست زیرا معاملات اقتصادی در میان مردم وجود دارد و نقش دین در عرصه اقتصادی طراحی برخی چارچوب ها برای کسب مال حلال است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: همچنین دین تفسیر و نگاه انسان را به عالم هستی تغییر می دهد؛ اگر نگاه انسان دینی نباشد قطعا عالم مادی را همه هستی تلقی خواهد کرد اما دین با تغییر نگاه انسان مسیر حکمت و کمال را به او نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه تعامل و نگاه انسان دیندار نسبت به عالم هستی بسیار متفاوت از نگاه شخص بی دین است، اظهار داشت: اگر افراد جامعه ای ایمان بیاورند و تقوا پیشه کنند برکات الهی بر آنان نازل می شود؛ این برکت نوعی بهره مندی از تکوین است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خاطرنشان کرد: به هر میزان دینداری در جامعه انسانی گسترش پیدا کند عقلانیت بشر رشد پیدا می کند بنابراین برای رسیدن به عقلانیت، آرامش و برکات طیبه راهی جز حرکت در مسیر دین وحود ندارد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات