۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۶۶۷۴۸۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

قدرت و تکنولوژی در برابر ویروس نامرئی کرونا رنگ باخت

قدرت و تکنولوژی در برابر ویروس نامرئی کرونا رنگ باخت
تهران - حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم کرونا را فرصتی برای درمان بیماری های باطنی دانست و گفت: قدرت و تکنولوژی در برابر ویروس نامرئی کرونا رنگ باخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری، عصر شنبه در سومین روز از برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده از کرونا می طلبد این مساله را در ابعاد مختلف مورد توجه و ارزیابی قرار داد.

وی با اشاره به حکمت و فلسفه بلایا و نقش آن در تقریب مذاهب، ادامه داد: قرآن کریم به سختی ها و مشکلاتی که انسان ها با آن روبرو می شوند اشاره می کند و می فرماید: همه شما با سختی ها و مشکلات از جمله گرسنگی، نگرانی، جانی و مالی امتحان می شوید؛ خداوند در بلا به صابران بشارت پیروزی و رحمت داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی درباره برکات و فوائد بلایا عنوان کرد: یکی از برکات و فوائد بلایا این است که انسان از لذت های دنیا انقطاع پیدا می کند و به مبدا و معاد توجه می کند؛ انسانها در همین سختی ها به مبدا و مقصد مشترکشان توجه می کنند و خداوند متعال را به یاد می آورند و کرونا می تواند عاملی برای تقریب انسان در مذاهب و ادیان مختلف باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمانی که انسان به مخلوق بودن انسان و اینکه همه از فرزندان آدم هستند توجه می کند راحت تر به دیگران نزدیک می شود؛ این از برکات کرونا است که مردم به یاری یکدیگر می شتابند و قلبشان به هم نزدیک می شود و این یاری در میان پیروان یک دین از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه مسلمانان مذاهب مختلف مشترکات بسیاری با یکدیگر دارند، گفت: وقتی مسیر و هدف مسلمانان یکی است باید اختلافات را کنار گذاشت و برای رفع مشکلات به یکدیگر کمک کرد؛ خداوند متعال به وسیله همین ویروس کوچک و نامرئی بسیاری از بیماری های باطنی معنوی چون شک و تردید را درمان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی در پایان خاطرنشان کرد: افراد بسیاری که مجذوب تکنولوژی و قدرت شده بودند و نسبت به خدا غفلت داشتند با همین ویروس فهیمدند که کاری از انسان ها ساخته نیست و باید به سوی خداوند رفت./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات