۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۶۷۵۲۵
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی مطرح کرد؛

سوء استفاده از کلمه آزادی برای توهین به مقدسات

سوء استفاده از کلمه آزادی برای توهین به مقدسات
اصفهان - استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان گفت: آزادی تا جایی پذیرفتنی است که به آزادی دیگران آسیب نزند، توهین به مقدسات به بهانه آزادی سوء استفاده از واژه آزادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فقیهی استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، پیش از ظهر امروز در ابتدای درس خارج خود با توجه به اهانت رییس جمهوری فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) به موضوع تكریم مقام و شخصیت پیامبر اعظم (ص) و افشای سیاست های اسلام ستیز غرب و نیز گرامیداشت هفته وحدت و تبیین ضرورت وحدت مسلمانان در برابر این كینه توزی ها پرداخت.

وی با بیان اینکه گاهی بعضی کلمات اشتباه تفسیر می‌شوند و مورد سوء استفاده بنابر خواسته‌های نفسانی افراد قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: آزادی از جمله کلماتی است که از آن سوء استفاده می‌شود، توهینی که رییس جمهور فرانسه نسبت به ساحت مقام عقل کل و خاتم انبیا حضرت محمد(ص) انجام داد و با بهانه کلمه آزادی آن را توضیح داد مصداق همین مسأله است.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی آزادی را دارای حد و حدودی مشخص در اسلام و در قوانین تشریح کرد و افزود: به بهانه آزادی نمی‌توان خلاف قانون عمل کرد، آزادی محترم است تا زمانی که به آزادی دیگران لطمه وارد نشود، آزادی یک نفر نباید به آزادی دیگران آسیب بزند و قرار نیست هرکسی هر عملی که می‌خواهد انجام دهد به بهانه آزادی.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان در ادامه اظهار کرد: اینکه کسی بخواهد به دیگران آسیب بزند و به حریم دیگران تجاوز کند به عنوان اینکه من آزاد هستم، پذیرفتنی نیست، قرار نیست به بهانه آزادی کسی به مقدسات و پیامبران الهی توهین کند، این کار سوء استفاده از کلمه آزادی است و مشخص است که اهداف و نیات این افراد چیست و ما توهین رییس جمهور فرانسه به ساحت مقام مقدس پیامبر اکرم(ص) را محکوم می کنیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات