۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۶۷۴۹۳
امام جمعه شاهین شهر:

اتحاد اسلامی مانع سلطه استکبار بر مسلمانان می‌شود

اتحاد اسلامی مانع سلطه استکبار بر مسلمانان می‌شود
اصفهان - حجت الاسلام هاشمی گفت: منابع و شرایط استراتژیک کشورهای اسلامی سبب تلاش دشمن برای سلطه بر این کشورها شده و اتحاد مانع سلطه استکبار بر کشورهای اسلامی می‌شود.

حجت الاسلام قاسم هاشمی، امام جمعه شاهین شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اهانت رییس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) گفت: این اهانت خطای بسیار بزرگی است که رییس جمهور فرانسه در تلاش بود تا با مطرح کردن آزادی بیان ان را موجه جلوه دهد و این بهانه‌ها پذیرفتنی نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به جوانان فرانسوی موضوع مهمی را پیرامون دروغین بودن آزادی بیان در فرانسه مطرح کردند و سؤالی که ایشان پیرامون ممنوعیت صحبت کردن پیرامون هلوکاست و آزادی توهین به مقدسات یک و نیم میلیارد نفر در جهان مطرح کردند، باعث محکومیت رییس جمهور فرانسه در مقابل وجدان‌های بیدار جهان شد.

دشمن در حال سنجش اثرگذاری تفرقه افکنی خود در جوامع اسلامی است

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه غرب و فرانسه با توهین به مقدسات اسلام به دنبال سنجش آثار و دستاوردهای آنان در عرصه تفرقه افکنی در جهان اسلام است، اظهار کرد: دشمنان به دنبال این هستند که اثربخشی فعالیت‌های خود در زمینه تفرقه افکنی در میان مسلمانان و کشورهای اسلامی را از طریق توهین به مقدسات و موضع گیری علیه اسلام را بررسی کنند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به ضرورت محکومیت همه جانبه اقدام گستاخانه رییس جمهور فرانسه و نشریه موهن شارلی ابدو از سوی مسلمانان و کشورهای اسلامی، عنوان کرد: این موضع گیری‌ها نشان دهنده حیات معنوی و شور و شعور جهان اسلام و شکست خوردن پروژه تفرقه افکنی دشمنان در میان امت اسلامی است.

وی ادامه داد: مشترکات جهان اسلام باید عامل اتحاد و انسجام امت‌های اسلامی و کشورهای اسلامی باشد، اگر این اتحاد به خوبی شکل بگیرد نعمت‌های الهی که در اختیار کشورهای اسلامی قرار گرفته است و منابع سرشاری که در این کشورها وجود دارد خارج از سلطه و چپاول کشورهای غربی خواهد بود و غرب از دستیابی به این منابع محروم خواهد شد و بر همین اساس غرب در تلاش است تا در میان مسلمانان و کشورهای اسلامی همیشه تفرقه وجود داشته باشد.

اتحاد مانع سلطه غرب بر کشورهای اسلامی می‌شود

امام جمعه شاهین شهر اتحاد کشورهای اسلامی را عامل محرومیت و محدودیت سلطه غرب بر کشورهای اسلامی دانست و تصریح کرد: کشورهای اسلامی موقعیت ژئوپلیتیک و شرایط استراتژیک خاصی دارند و به همین دلیل است که دشمنان برای برهم زدن اتحاد مسلمانان و تفرقه میان کشورهای اسلامی همواره در تلاش هستند تا میان کشورهای اسلامی و امت‌ اسلامی تفرقه ایجاد کنند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه برنامه ریزی برای دشمنی میان کشورهای اسلامی و دشمنی میان مردم این کشورها یکی از برنامه‌های استکبار جهانی برای جهان اسلام است، اظهار کرد: شاهد هستیم که دشمن تلاش می کند مردم عراق و ایران نسبت به یکدیگر بدگمان و بدبین باشند و این مسأله قطعا بر مبنای تلاش برای سلطه بر این دو کشور مهم در منطقه و جهان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست استکبار جهانی همیشه تفرقه بیانداز و حکومت کن بوده است که البته امروز می‌گویند تفرقه بیانداز و ریشه‌کن کن و در این مسیر برنامه ریزی‌های بسیاری داشته‌اند و بستر معیشت و اقتصاد هم یکی از عرصه‌هایی است که دشمنان از طریق آن می‌توانند اثرگذاری بسیاری بر جوامع برای گام برداشتن در مسیر تفرقه میان کشورهای اسلامی داشته باشند./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات