۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۶۷۴۰۶
آیت الله سلیمانی در گفت و گو با رسا مطرح کرد؛

اقتدار امت اسلامی؛ دستاورد مهم وحدت

اقتدار امت اسلامی؛ دستاورد مهم وحدت
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: یکی از دستاورد‌های وحدت بین امت اسلامی اقتدار امت اسلامی است که اگر متحد و منسجم و ید واحده باشیم قدرتمند خواهیم بود.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تبریک میلاد پیامبراکرم (ص) و هفته وحدت، گفت: وحدت امت اسلامی از سفارشات موکد قرآن است و آیات فراوانی در زمینه لزوم وحدت امت اسلامی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از این آیات مسأله اتصال به حب الله است، افزود: یکی از دستاورد‌های وحدت بین امت اسلامی اقتدار امت اسلامی است که اگر متحد و منسجم و ید واحده باشیم قدرتمند خواهیم بود و تحت سلطه قدرت‌های استعماری نخواهیم رفت.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با بیان اینکه اگر امت اسلامی ید واحده نباشند سست خواهند بود، گفت: در متون روایی اهل سنت است که پیامبراکرم (ص) فرمود، روزی امت من تبدیل به لقمه‌های لذیذی می‌شوند که هر طماعی برای بلعیدن به سمت آن خواهد رفت.

وی افزود: قرآن تعبیر می کند پیوند ما باید مرصوص باشد، بنابراین وحدت که از فرامین قرآن و از واجبات اسلام و دین است برکاتی دارد که من طی مدت ۱۸ سال ماموریت در استان سیستان و بلوچستان تلاش کردم با جامعه اهل سنت برخورد برادرانه داشته باشیم، چرا که اهل سنت را شهروند واقعی و هم کیش اسلامی خود می‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: وحدت ما با اهل سنت وحدت تاکتیکی نبوده و نیست بلکه وحدت واقعی است، چرا که در وحدت تاکتیکی گروهی برای دستیابی به منافعی براساس ضرورت تا رسیدن به این منافع با هم متحد می‌شوند، اما بعد از رسیدن به نتیجه فرو می‌ریزد، مانند اتحاد جماهیر شوروی که وحدت جوجه تیغی داشت و فرو ریخت.

وی افزود: ما با جامعه اسلامی و اهل سنت و مذاهب دیگر وحدت واقعی داریم و آن‌ها را هم کیش خود می‌دانیم و دارای یک قبله و یک کعبه و عبادت همزمان در ماه رمضان هستیم و مکان های مذهبی مشترکی مانند عرفات، منا، مشعر و مناسک حج و یک کتاب به نام قرآن داریم که برای اعتلای قرآن و اسلام همه هستی خود را فدا می‌کنیم.

آیت الله سلیمانی گفت: طی ۱۸ سال حضور در سیستان و بلوچستان وحدت واقعی را با اهل سنت داشتیم چرا که منشور دین و نهج البلاغه و فرامین امام امت و دستورات رهبر معظم انقلاب است که به مقدسات اهل سنت احترام بگذاریم.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب مخالفت خود را با توهین به مقدسات اهل سنت اعلام کرده است، یادآور شد: زمانی که سلمان رشدی ملعون آن تعبیر غلط را به ام المومنین نسبت داد، امام خمینی (ره) حکم ارتداد سلمان رشدی را داد و فتوای قتل او را صادر کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان وحدت بین شیعه و سنی را یک وحدت واقعی دانست و با اشاره به اینکه دشمن به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی است، افزود: افراد بصیر و آگاه و دلسوز شیعه و سنی باید دوست و دشمن را خوب بشناسند و برای نابودی دشمنان اسلام با یکدیگر متحد باشند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات