۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۶۷۶۳۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ابعاد زکات مستحبی در کشور تبیین و تعیین شود

ابعاد زکات مستحبی در کشور تبیین و تعیین شود
اصفهان - آیت الله سلیمانی به پراخت و دریافت زکات مستحبی در جامعه تأکید کرد و گفت: ابعاد زکات مستحبی در کشور باید تبیین و تعیین شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای زکات کاشان، بر مشخص شدن حدود و ثغور زکات واجب در جامعه تأکید کرد و گفت: حدود و ثغور زکات واجب حلقه مفقوده‌ای است که باید به آن اهتمام ویژه داشت.

وی به لزوم آشنایی به پایه و اساس اصول زکات واجب اشاره کرده و افزود: آشنایی با چگونگی میزان و دریافت زکات واجب در فلزات، انعام ثلاثه و حبوبات و میوه جات می‌تواند تحول شگرفی در افزایش پرداخت و دریافت زکات واجب در جامعه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین به پرداخت و دریافت زکات‌های مستحبی در جامعه تأکید کرد و گفت: ابعاد زکات مستحبی در کشور باید تبیین و تعیین شود.

آیت الله سلیمانی پیگیری جدی موضوع زکات در جامعه را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: قطع باران و خشکسالی اثر وضعی نپرداختن زکات است که طی بیست سال گذشته شاهد قطع باران و خشکسالی در کشور هستیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر احیای زکات واجب به معنی واقعی آن تأکید کرد و گفت: هزینه خیرین در بخش‌های مختلف را که خیرات و مبرات و وجوهات مردم است را به پای زکات نباید محاسبه کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کاشان، شهرستان برخورداری است، بیان کرد: در شهرستان برخوردار کاشان وجود خیرین و مؤسسات خیریه متعدد و اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه به گونه‌ای است که تنها در بخش ساخت و ساز مدارس بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان از سوی خیرین هزینه شده است.

آیت الله سلیمانی از زکات به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم شیعه نام برد و افزود: شیعه با اتکا به مبانی فقهی امام صادق (ع) از چارچوب و اصول زکات واجب خارج نشده است.

وی بر پرداختن جدی به زکات واجب و توجه جدی به زکات مستحبی تأکید کرد و گفت: انفاقات و خیرات را به پای زکات ننویسید و بار زکات را سنگین نکنید.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با تبریک هفته وحدت، ابراز کرد: افتخار علمای تشیع این است که بالای سر آنها هرگز عکس شاه و ملکه نصب نشده و در طول تاریخ اسلامی آزادانه زندگی کردند و حرف مردم را زدند و از حقوق مردم دفاع کردند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات